Annons

När kommer D70 18-70 till butikerna igen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Dessutom är dom alltid trevliga och kunniga.
Scandinavian Photo är också bra, men när dom inte kunde säga vilken plats man hade i kön eller när det skulle komma in fler kändes merkostnaden på 500 spänn klart överkomlig...

Jag har plåtat 1200 bilder nu på 10 dagar. Dagar som hade gått åt till väntan och frustration...
 
Nu ska jag bara köpa ett CF kort till den. Jag är ganska petig med grejjerna så jag funderar på ett Sandisk Extreme 1gb kort. Jag bad Japan Photo kolla upp priset på dom och se om dom kunde ta in det. Jag kände att jag kunde ge dom det när dom nu hade varit så tillmötesgående mot mig och satt kunden i främsta rummet. Även om jag nu vet att jag förmodligen får betala några kronor extra för det där.
 
Megapolare skrev:
Man köper inte en kamera i 10 000 kronorsklassen av expert. Dessutom så är dom ju dyrast.

Sigma objektiven är inga att hänga i granen, det har konstaterats om och om igen här på fotosidan.

Linsskyddet ingår i kitet och det syns självklart inte på bilderna.

//

Hej!

Det går visst bra att köpa kamera på Expert
speciellt om man har en polare som jobbar där
så att man får tokbra priser. Sigma objektiven
duger säkert till mig och de som inte är nöjda köper
säkert dyrare prylar. Var bara tvunget att nämna det
Anders. :) heja Expert..
 
Det var jag för snål för ;-) Japan Photo hade inte SanDisk och var dessutom ruskigt dyra så det blev en sväng till Scandinavian som åtminstone hade 256 MB Sandisk Ultra 2 inne...
 
Peter W skrev:
Det går visst bra att köpa kamera på Expert
speciellt om man har en polare som jobbar där
så att man får tokbra priser. Sigma objektiven
duger säkert till mig och de som inte är nöjda köper
säkert dyrare prylar. Var bara tvunget att nämna det
Anders. :) heja Expert..

Hehe...

Att det är billigt när man har kompis där tvivlar jag inte på, herregud tänk vilka marginaler dom har med deras priser!
Men att tro att man som vanlig kund får kunnig service på samtliga expertbutiker, nja - jag är tveksam.
Sen vad gäller sigman, den duger kanske, men den ger faktiskt redigt med CA-blåstick. Herregud, jag bytte till D70 bara för att min G3 gav blåstick! Då är man inte sugen på att få samma sak när kameran kostar dubbelt så mycket. 18-70 linsen är i mitt tycke så prisvärd att andra alternativ ter sig högst ointressanta...

//
 
Nu har jag beställt en från Fotoabild. Bara att hoppas att den fortfarande verkligen fanns i lager, enligt hemsidan var den det i alla fall. På måndag blir det att avbeställa ordern från Cyberphoto istället.
 
eka.p skrev:
Nu har jag beställt en från Fotoabild. Bara att hoppas att den fortfarande verkligen fanns i lager, enligt hemsidan var den det i alla fall. På måndag blir det att avbeställa ordern från Cyberphoto istället.

Men lite tur så trillar jag ett fall fram i kön hos Cyber då :)

"Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge"
 
Jag var inte på Mattsons i Lund och de skulle få in den först i slutet av maj. Enligt expediten skulle även de eventuella problem med dålig fokus som har rapporterats (de hade skickat tillbaks en kamera till Nikon) vara fixade.
 
morberg skrev:
Jag var inte på Mattsons i Lund och de skulle få in den först i slutet av maj. Enligt expediten skulle även de eventuella problem med dålig fokus som har rapporterats (de hade skickat tillbaks en kamera till Nikon) vara fixade.
Det var jag som "snodde" deras sista ex i förra veckan... Har med min kamera inte upplevt några fokus-problem.
 
Hjälp! Dåligt fokus? Jag har inte använt en nikon d70 tidigare, intressant nog har jag inte ens hållt i ett d70 hus och i början på denna veckan får jag nog min d70 med 18-70 objektivet, hur vet jag om det är så kallat "dåligt fokus" på min modell när man inte direkt har jämfört med någon annan d70 tidigare?
Mvh Johan
 
Antingen tar du bilder med kort skärpedjup i skarpa situationer och upptäcker att fokus inte ligger där du sätter den (men då är det en fördel att man väljer fokuspunkt själv) eller så börjar man fotografera linjaler. Det finns ett antal trådar här på FS som visar hur man ska göra för att få så snygga linjaler som möjligt. ;)
 
heathtrow

D70+18-70 kitlinsen fanns i fredags att köpa på heathrow(urikes) flygplats om någon har vägarna
förbi
 
Megapolare skrev:
Hehe...

Att det är billigt när man har kompis där tvivlar jag inte på, herregud tänk vilka marginaler dom har med deras priser!
Men att tro att man som vanlig kund får kunnig service på samtliga expertbutiker, nja - jag är tveksam.
Sen vad gäller sigman, den duger kanske, men den ger faktiskt redigt med CA-blåstick. Herregud, jag bytte till D70 bara för att min G3 gav blåstick! Då är man inte sugen på att få samma sak när kameran kostar dubbelt så mycket. 18-70 linsen är i mitt tycke så prisvärd att andra alternativ ter sig högst ointressanta...

//

Hej!

Blir det kassa bilder med Sigma gluggarna så köper jag Nikon var så säker :) Väntar fortfarande på kameran. Jag håller med om din tveksamhet gällande
Expertbutikerna, jag är lyckligt lottade där.
Men du är nöjd med din D70 annars?
 
Peter W skrev:
Hej!

Blir det kassa bilder med Sigma gluggarna så köper jag Nikon var så säker :) Väntar fortfarande på kameran. Jag håller med om din tveksamhet gällande
Expertbutikerna, jag är lyckligt lottade där.
Men du är nöjd med din D70 annars?

Alltså, det går säkert att få bra bilder med sigmorna, men rent generellt så känner jag att om man lagt 10 000 på en kamera så är det ju trist om gluggen är sämre än kameran. 18-70 linsen verkar ha riktigt bra bildkvalitet, resonabelt pris och ett mycket praktiskt omfång, därför går den inte heller att få tag på... :-(

Om jag är nöjd?
Kan inte vara bättre! Kameran fokuserar perfekt, 1500 bilder och inte en enda med moiré, inte mycket att klaga på. Jag är 110 % nöjd, det var jag inte med Canon G3.

//
 
Kan inget annat än stämma in i lovsången. Har också kitlinsen och den har så här långt gett mig bilder långt över förväntan.
Jag hade säkert en förbaskad tur när jag fick tag på en D70, gick in förra måndagen och frågade hos min kompis om de hade ett kit inne. Jag fick tag på deras sista ex men det var på håret att de inte ville hålla den tills jag hade skrapat fram pengarna...
 
Hallå..

Kan bara svar som "expertare" som man är. Så är 9 sept det datum som Expert order har. När man inte vet när en produkt kommer så sätter man tyvärr bara ett datum. Inte alla som verkar haja det. Eftersom Expert troligen (förhoppningsvis) har en stor order hos Nikon så får dem säkert in snabbare och så fårt det går.

Nikon själva har ju inte heller nått datum. dem ska få in en skvätt i nästa vecka. Men vet inte hur många och vet inte vilka som får. Dem hade ju med kunnat säga 9 sept. Men säger istället att dem inte vet.

Ang marginaler. Så kan jag säga att marginaler finns knappt på dessa prylar då nätbutikerna krossar priserna. Sen ska priset vara högre i en butik, eftersom där kan du klämma och fråga. Det kan du inte i en nät butik. Kunder som tydligt visar att dem bara vill klämma "för att veta hur den känns" genomskådar man snart att dem ska nät-beställa. Och sånt orkar man inte lägga tid på.

Så ä de mät. =)

Dock hoppas jag D70 kommer snart så alla mina kunder som väntar får!!! Jag hade tur som fick en innan dem tog helst slut!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.