AMPM
Medlem
Jag har märkt att varje gang jag använder min fjärrkontroll så blir mina bilder alltid lite suddiga. Jag fotar alltid mig själv till min blog och behöver då använda ett stativ och en fjärrkontroll. Jag står alltid ute, oftast I skuggan när jag tar bilderna. kamera är inställd I Manuell, då jag vill kunna ställa in ljuset o så själv. Jag brukar ha ISO på 100 eller 200 och slutartiden brukar variera beroende på hur ljust jag vill ha bilderna samma sak gäller bländaren. Vad gör jag för fel?
Jag vet inte om jag tänker rätt nu men.....jag brukar ju inte ställa in fokusen utan kameran gör det automatisk själv. Kan det var det som är problemet? (kom på det här nu när jag började tänka till lite lol)
Hur ska jag göra för att fokusen och bilden blir mer skarpare när jag använder mig utav fjärrkontrollen? Jag står oftast 3-5M bort från kameran då jag vill ha en helkropps bild.
jag har en Canon 600d och mitt objektiv är 50mm 1.4
Jag vet inte om jag tänker rätt nu men.....jag brukar ju inte ställa in fokusen utan kameran gör det automatisk själv. Kan det var det som är problemet? (kom på det här nu när jag började tänka till lite lol)
Hur ska jag göra för att fokusen och bilden blir mer skarpare när jag använder mig utav fjärrkontrollen? Jag står oftast 3-5M bort från kameran då jag vill ha en helkropps bild.
jag har en Canon 600d och mitt objektiv är 50mm 1.4