Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När glömde ni film/minneskort?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: En sån' tur

Mats-vbg skrev:
Tänk om detta hade hänt under första rullen jag fotade på Borneå !!!!! Det hade INTE varit kul. Då hade jag fått fota hela resan med min Olympus my 1 !!!
Nej då! det finns en standardlösning... silvertejp!

Grannen var i Afrika med sin 601 och min 601 som backup om ngt händer samt om man vill använda snabba filmbyten.

Christers 601 öppnade sig under fotografering och bilderna gick förlorade. 6 timmar senare sträcker han sig ner i kameraväskan efter min och känner samtidigt att locket håller på att gå upp. han höll emot och bilderna gick att rädda.

Silvertejp i 2½ veckas tid.
 
HDFS) (KGS skrev:
...Varför har inte "stora" kameror en gigabyte eller åtta i inbyggt minne!?
Varför inte 60 gig? Hårddisken i en vanlig Ipod är så liten att den borde gå att klämma in i en normalstor kamera. Det, kombinerat med en extern liten hårddisk som backup skulle vara fint på resan.
 
Lånade en stuga i Vemdalen en sommar för 10-12 år sedan. Åkte runt till dom mest fantastiska platser..mötte kvarglömda renar i skogarna...mötte ett helt gäng Nordsvenska hästar med bjällror som gick omkring i fjällen, som hälsade på mig genom att sticka in skallen genom bilrutan..Vettskrämd!! Under två veckor helt ensam upplevde jag helt sagolika stunder i form av naturupplevelser. Självklart plåtade jag ALLT jag berättat om + mycket mer. En 36:a kanonbilder!

Kartongflärpen från filmasken satt kvar på bakstycket på min Nikon FM. När 36 bilder var tagna skulle man då veva tillbaks filmen...tyckte väl att det gick en aning för lätt...INGEN FILM !!!!! Efter den tavlan glömmer jag aldrig mer att ta bort kartongsnutten från bakstycket när filmen är urtagen!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.