ANNONS
Annons

När en främmande person är motivet....

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, rätt ofta tyvärr, fast jag blir så fruktansvärt arg så jag bara försöker fly undan... usch skulle kunna slå ner dom när dom kommer med sin otrevliga attityd och misstänker att man är både brottsling och pedofil bara för att man fotar lite på stan.. BLÄ!

Annat är det jättekul när folk bara blir nyfikna och glada, då är det roligt, men det är tyvärr desto ovanligare..
Usch, det lär ju inte kännas kul att bli pedofilanklagad. Händer detta i storstäder också? Mitt möte idag skedde i Eskilstuna, och jag kan tänka mig att det händer lite mer på småställen. I tex New York lär ju inte många komma fram till en gatufotograf och ha anmärkningar om han inte uppträder ytterst suspekt.
Jag tyckte mest att det var lustigt att han försökte komma fram och vara någon slags vardagshjälte när han började yra om tillstånd och liknande.
Han jobbade i något telefonbolags tält, ni vet ett sådant där där de lurar folk på stan att ta nya abonnemang. Han hade en kvinnlig kollega och det kanske var hennes ära han skulle försvara.
Såg nu med facit i hand att ingen av dem eller deras tält hade fastnat på minneskortet så hoppas att han sover gott i natt.

Brukar ni som fotar folk bli ifrågasatta så?

Ja, eller hotad med stryk. Har hänt mig ett par gånger. Den senaste var påtänd och den förste var väl full han också. Behöver inte ens fota folk. I första fallet var det järnvägsräls i Jönköping, och i det andra fallet höghuset närmast Sergels Torg jag riktade (video)-kameran mot.

Fotade en snubbe i Göteborg i maj som höll på att sätta upp skyltar till sin butik. Han sa något om att det var hans butik, och menade i förlängningen att det var hans rätt att bestämma om jag hade rätt att fotografera eller inte. Fick hojta tillbaka ett par gånger att han befann sig på allmän plats. Om han förstod budskapet är jag inte säker på. Värre än så blev det dock inte.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar