forstheim skrev:
Jaja..så är det säkert. Jag plockar upp min vita flagga och viftar frenetiskt.. :=)
Har nyligen mailat Staffan Widstrand för att höra hans åsikt i ämnet. För man ställer ju sig frågan varför inte professionella naturfotografer använder digitalkameror i större utsträckning än vad de gör nu. Jag förväntar mig inte att han ska svara med att han tycker den digitala bilden är platt etc..utan möjligen att det är andra funktionella ting som gör att han fortfarande använder analog.
Jag antar att Mattias Klum, Jan Töve, Tore Hagman, Claes Grundsten, Hans Strand, Peter Gerdehag mfl alla använder sig av digitalkameror när de gör sina jobb..!? Är det verkligen de rent tekniska möjligheterna i kamerahusen som hindrar de från att uteslutande använda digitalkamera?
Jag menar..tänk så mycket i filmkostnader de kunde spara genom att använda digitalt istället. De har säkert råd att hänga med i det digitala racet också..Klum är ju tom sponsrad av Nikon så han lär ju kunna använda vilka grejor han vill.
Jag ska erkänna att jag inte är så insatt i tekniken i kamerahus mm. Men om digital bild håller bättre kvalitet än diafilm redan nu..vad är det då som gör det så svårt att ta fram bra hus som även fungerar tillfredsställande för naturfotografer?