Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När är digitalkamerorna ifatt?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

TACK!

några timmar (när butiken öppnat) efter fotograferingen hade jag trippel kopior av pappersbilder att dela ut till mångas glädje... ett par timmar senare så hade jag skannat in de 10 bästa och mailat till de närmaste.... oslagbart.

och till min kära sambos stora glädje så fick hon se alltsammans dokumenterat på papper redan några timmar efter förlossningen...

Med vänlig hälsning
Johan

KGS skrev:
Grattis till nytillskottet!

När min dotter föddes körde jag helt analogt... o det funkade bra, på den tiden delade posten ut brev på lördagar så redan dagen efter nedkomsten, en fredag, hade släkten bilder att njuta av.

Men så hände det 1985 också... hade jag fått barn idag hade det digitaliserats från första stund o hugade hade kunnat se underverket nån timma efteråt via internet *s*.

Att direktsända är förstås möjligt, men det är en smula överdrivet, eller?

Hej

TACK, mor o son mår mycket bra för att inte tala om den idiotstolta fadern....

maila digitalbilder... hmm.. mina S2PRO bilder blir stora.. mycket stora.. tar ju en del tid i anspråk och fortfarande dyrare än snabblabben med 1 timmes leveranstid!

Visst.. digitalkameran ger i flera fall bättre resultat men felfrekvensen ÄR högre och till en högre kostnad om du vill ha ut kopiorna på papper.

S2+Sb28 är inte lika sofistikerad lösning som F100+Sb28.. definitiv - jag har testat många gånger.

Med vänlig hälsning
Johan
fortfarnade euforisk.

RolandM skrev:
Ber att få grattulera den nyblivne trebarnsfadern. Hoppas att mor och barn åxå mår bra :)

Håller med dig om att priserna är hutlösa, men jag tycker att internetlabben som t ex Colormailer har hittat rätt idé. Skicka in bilderna via nätet via ett speciellt program. Det är nåot som Agfa har tagit fram och skickar med labbanläggningen. Tabetalt under 3:- per kopia oavsett antal. Ta betalt för frakten 25:-. Leverera inom en vecka i brevlådan. Betala med kreditkort, Jag har provat olika storlekar och jag är mycket nöjd med de förståringar 30x40 50x40 jag gjorde.50x40 kostade mig 99:-/st. Resultaet blev väldigt nära det jag såg på skärmen. Avvikelsen berodde snarare på hur förstoringen är belyst där den sitter på väggen.

Nu kan man hos sagda bolag snåla om man villö göra 2 st 30x40, genom att beställa en 40x60 och lägga ut två bilder på den och sedan skära den i två. Ett spartips.

men nog hade det gått lika fort att göra digitala barn som analoga ;-)

Fast när det gäller att göra barn håller jag fortfarande på den gamla analoga metoden...

Well.. efter att idag ha skannat min första Fuji Press 800 småbilds film pressad till 1600 så kan jag säga att det digitala kom först ifatt i och med Nikon D3.

Resultatet av den skannade Fuji 800 -filmen pressad till 1600 var helt jävla otroligt..

En kompis tittade fram bakom ryggen och utbrast helt spontant:

Wow, det där är ju bättre än 5D!! (hon är i vanliga fall en riktigt digital-fanatiker som hatar film)

Att det skulle varit bättre vet jag inte men kornigheten låg defenitivt i nivå med bruset på 5D på Iso 1600.. och det var småbild dessutom! 8-O Jag blev mäkta imponerad.

Kommer bli kul att sätta 800-film i Hasselbladen och få totalt kornfria bilder på Iso1600 ;D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar