ANNONS
Annons

Motorsport fotografer !

Produkter
(logga in för att koppla)

massemus

Avslutat medlemskap
Jag ubdrar om det är ngn som har ett antal länkar till duktiga motorsport fotografer ! Helst sån asom plåtar motocross !
Jag ubdrar vilka inställningar man skall ha för bästa bild på en Canon 10D med ett objektiv Ef70-200/4L ??
 
Hur långt är ett rep?

Frågan du ställer är rätt omöjlig att besvara, eftersom inställningarna beror HELT på hur DU vill ha bilden, hur du vill att den ska se ut... en bra bild är också så mkt annat än inställningar på kameran, komposition är viktigt..

Vet inte hur stora kunskaper du har om kameror i allmänhet eller just din egen kamera, men ett tips är att lära sig lite exponeringslära, samt andra praktiska saker med din kamera... så kan du tillslut förhoppningsvis uppnå något du tycker är en bra bild..
 
Panorering är bra för att få fordonet i blickpunkten. Lite längre slutartid då.

Tryck lite på avtryckaren och kolla i tv:n där bak så får du ett snabbt svar på resultatet.

Närmare 200mm kapar du bort ev störande bakgrunder.

Lycka till!



Björn: Ett rep är 1-2 meter! ;-)
 
Tokig!

Visst kommer jag med lite tokiga frågor, men fråga kostar inget (ännu) !!

Jag vill ha lite tips, lite fakta hur ni tagit kort på en cross cykel, med de grejer jag äger !!

Och jag har mkt kvar att lära utav min kamera, men det kommer mer och mer , låt det ta tid !

Oftast har ju inte bra motorsport fotografer som är svenska ngn hemsida , bara ett litet namn på fotografen ! Synn tycker jag , om man nu som jag vill lära mig likadant..
 
massemus skrev:
Jag ubdrar vilka inställningar man skall ha för bästa bild på en Canon 10D med ett objektiv Ef70-200/4L ??

Av frågan att döma ska du ha allt i auto-läge just nu.

För att ta bra bilder blir du tvungen att lära dig hur inställningarna påverkar resultatet och därefter komma fram till det svar som är rätt för just dig. Experimentera massvis, det är ju billigt med digitalkamera!

En övrig sak när det gäller hoj-foto är att undvika det alltför vanliga "flugskitssyndromet" som uppstår när man står för långt ifrån alt. zoomar för lite.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.