stoltz
Aktiv medlem
Nekomy skrev:
Varför skall jag lägga ner? Jag tycker du är löjlig som inte kan låta folk ha en åsikt utan att be dem lägga ner.
Och jag tycker du är precis lika löjlig som inte lyssnar på folk som kan mer än dig - t ex en lokförare.
Är du utbildad lokförare? Nu bagatelliserar du igen. Lokförare blir inte enbart utbildade på vad du kallar "lok". Det är en betydligt mer mångfacetterad utbildning än så. En lokförare blir bl a utbildad i vilka risker som finns, vilka människor som tar dessa risker osv. Jag kan inte tänka mig att du detta kunnande i samma omfattning pga brist på den kunskap och erfarenhet som en lokförare innehar.Vist kan en lokförare mer om lok än en fotograf, men att avgåra vad en moral säger och vilka risker en människa vill och kan ta för en bild är knappast nått man blir bättre på bara för att man är lokförare.
Tänker du för en enda sekund på andra som drabbas när dom kör över en fotograf som tagit ett "eget beslut" eller ser ett söndertrasat lik av samma art utspritt över ett antal meter? Det verkar som om du saknar den förmågan och då tycker jag du skall lägga ner och den åsikten har jag rätt att ha.Så lägg ner dina läg ner kommentarer och fundera istället på vad folk skriver och låt folk själv få bestämma om de tycker det är värt risken eller inte. Men vi vet och känner till varningen "DU KOMMER ATT TROLIGEN DÖ OM DU GÅR UT PÅ BRON FÖR ATT TA EN BILD!"
Så fort någon hävdar att det finns regler, så drabbas vissa av "min frihet är hotad"-ångest.