Tony johansson
Aktiv medlem
Jag ber om ursäkt om jag var otydlig, skall försöka mig på ett klargörande;Nu förstår jag inte. Du har SpectraView, men du har inte en NEC-skärm? Eller har du både en HP och en NEC? Om det senare antagandet är rätt, så behöver du inte köpa något. Du kan bara starta ditt kalibreringsprogram, och om du har en NEC-skärm ansluten till din dator så kan du också kalibrera/profilera din HP-skärm.
I vilket fall som helst fungerar din kalibrator både med Basiccolor och med SpectraView.
Jag har en Laptop (HP) och en stationär dator (det är den som är kopplad till NEC-SV-skärmen) Laptopen är inte kopplad till någon annan skärm än den inbyggda.
Min fråga avsåg om man kan använda SV5 till att kalibrera laptopen och som jag förstod det var det inte möjligt, utan för att kunna göra det så krävs ett basiccolor-program vilken även kan användas till att kalibrera NEC skärmen, men för att få tillgång till detta program måste jag slanta upp 100 Euro.
Min andra fundering var om jag får så mycket mer om jag köper basic colorprogrammet i jämförelse med det SV5 som jag fick i samband med skärmen. Dessutom, måste jag köpa en ny kalibrator om jag skaffar basic colorprogrammet ? Jag har fn en i1 display pro.
Hoppas att jag har varit tydligare nu.
Med vänlig hälsning;
Tony.
Senast ändrad: