Annons

Mitt första bröllop avklarat

Produkter
(logga in för att koppla)

dloow

Avslutat medlemskap
Hej

Jag har nyligen fotat mitt första bröllop. Eller i alla fall ett halvt bröllop. Fotade innan vigsels, själva vigsel, kyrktrappan samt några minuter inofficiella bröllopsporträtt.

Några bilder blev riktigt bra. Jag har lagt upp dem på www.weloow.se/david för den som är intresserad.

Hur mycket utrustning har ni med er? Jag kände att jag tagit med för mycket. Det blev lätt att man hattade mellan kameror och objektiv.

Inga bilder?

Hej!

Hittade inga bröllpsbilder på din sajt.
Hej

Jag har nyligen fotat mitt första bröllop. Eller i alla fall ett halvt bröllop. Fotade innan vigsels, själva vigsel, kyrktrappan samt några minuter inofficiella bröllopsporträtt.

Några bilder blev riktigt bra. Jag har lagt upp dem på www.weloow.se/david för den som är intresserad.

Hur mycket utrustning har ni med er? Jag kände att jag tagit med för mycket. Det blev lätt att man hattade mellan kameror och objektiv.

Hittade heller inga bröllopsbilder.
Men sidan är ju så pass mörk att man nästan måste sitta med ficklampa för att se nåt öht. :>

Bra bildbehandlat. Dock är jag absolut int förtjust i vidvinkel på sån här evenemang. Förvränger för mkt. Och nån bild ser hon ju inte klok ut. Men annars förutom vidvinkelåsikten är bilderna bra.
Min åsikt. Hoppas iaf brudparet gillade typen.

/Stefan

Det verkar som att ni varit inne och lyckats se bilderna. Lite blandade åsikter där. Kul med åsikter. Vem behöver ficklampa för att se bilderna? Upp med ljusstyrkan på skärmen!

Det verkar som att ni varit inne och lyckats se bilderna. Lite blandade åsikter där. Kul med åsikter. Vem behöver ficklampa för att se bilderna? Upp med ljusstyrkan på skärmen!

Jag gillade dom annorlunda grejerna du fick till. inte bara det där klassiska tjafset.
Personligen hade jag bara lite svårt med den vita auran/ramen du lagt till.

Jävligt bra iaf, för att vara din första gång :)

Mörk på alla arbetsdatorer på jobbet. Samt på min laptop. Men visst kan man se dom utan ficklampa, men det är inte en tilltalande första sida om den ska vara mörk o dunkel, iaf inte till att visa up sin portfolio. Kanske någon annan spelsida för skräckspel ;).
Menyn har har mörkgrå text till en svart bakgrund. Man får koncentrera sig att läsa.

Flashvisning är dock grymt och härlig!

/Stefan

Håller med om hemsidan. Den är så mörk så att man tror att något blivit fel, att bilderna inte laddats färdigt eller något annat knas. Texten i menyena är också mycket mörk. Det blir konstigt att man måste musa över allt man vill se med normalt ljus.

Bröllopsbilderna ser härliga ut! Gillar känslan och situationerna. Annorlunda bild på ringarna där jag gillar idén men skärpedjupet kunde varit lite större.

Hittade till bilderna nu även jag (;
Det jag menade med ficklampan var väl att sidan är väldigt mörk . Bilderna är det absolut inget fel på. Tvärtom, gillar dom skarpt. Fin redigering. Lite osäker på den kraftiga vita vinjetteringen stundtals dock.

Se där ja! Inte alls så tokiga bilder. Lite kul och annorlunda perspektiv. Kanske fokuseringen skulle varit lite bättre på några rutor, och man får som sagt se upp med vidvinkelperspektivet ibland. Annars tycker jag kraftig vidvinkel ofta funkar utmärkt på bröllopsbilder.

hej igen

Tack för era kommentarer!

Vi kan väl säga så här angående sidan - den är uppenbarligen inte anpassad för de flesta skärmarna. På min iMac, macbook pro, macbook och min 24" jobbskärm är den dock väldigt tydlig men jag ska nog fortsätta kika på nya teman. I give up ni har rätt. Den är för mörk och otydlig. Ha ha. Sen tycker jag väl inte det var så jättekul att höra att den ser ut som en sida som passar för skräck-tv-spel som kräver ficklampa, det var lite taskigt uttryckt. Hur som helst så handlade tråden inte om min sida - även om det var bra tips även där. När jag byter så blir det i alla fall vit sida!

Är det fler än en bild som är för vidvinklig enligt somligas tycke? Vilken/vilka?

Jag vet att det är oskärpa på ringarna. Det stör mig hårt. Men konceptet är bra.

Vit vinjett tycker jag själv om, så den spar jag. Ev kanske jag ska modifiera. Har några idéer.

Någon sa att bruden inte ser klok ut på en av bilderna. Tack. Vilken? Jag ska framföra detta. Hon var nämligen väldigt nöjd med alla bilderna.

Skönt att ha i alla fall ett bröllop i ryggen. Bara fokusera på nästa bröllop nu.

hej igen

Är det fler än en bild som är för vidvinklig enligt somligas tycke? Vilken/vilka?

Någon sa att bruden inte ser klok ut på en av bilderna. Tack. Vilken? Jag ska framföra detta. Hon var nämligen väldigt nöjd med alla bilderna.

Skönt att ha i alla fall ett bröllop i ryggen. Bara fokusera på nästa bröllop nu.

Den första bilden på framsidan. Hennes arm tar upp min uppmärksamhet och deras utdragna ansikte är inte tilltalande.

Bilden med bilden ser du tjocka ut. Snygg häftig effekt på bilen, men på mig funkar det inte när det finns ett brudpar så långt ut i hörnet.

Bilden på ringarna är en cool idé. Dock tycker jag att skärpan bör finnas på ringarna och med det extremt korta skärpedjupet får du inte med den. Jag hade tagit bilden så att hela handen hade varit skarp. Nu när jag tittar på den igen så verkar det som om du pressat objektivets närgräns till mininum.

Skithärlig bild och bra fångat på riskastningen. Dock för mycket vit vinjettering. Minska den den och du får en superb bild!

Resten är bra, Ser ut som du kört samma stuk/preset på de flesta bilder.

/Stefan

Jag kollade brännvidden på den första. Den är hela 70 mm. Tycker du verkligen den är för vidvinklig? Eller missuppfattade jag dig? Jag ser inte att de är utdragna. :(

Jag kollade brännvidden på den första. Den är hela 70 mm. Tycker du verkligen den är för vidvinklig? Eller missuppfattade jag dig? Jag ser inte att de är utdragna. :(

Ok. Kanske inte är vidvinklig, men effekten blir samma pga vinkeln då. Grodperspektiv. Vad du gjort med bildbilden som verkar utdragen så är den inte vidvinklig så har du sträckt ut den. Och då kanske du även gjort det med buketten?
Titta på brudgummen huvud tex så ser du att hand huvud är spetsig. Typisk vidvinkeleffekt (eller utsträckning av bild).

Vill inte trycka ner dig för dina bilder är riktiga bra annars! Bra idéer är det viktigaste har redan för en bra fortsättning.

/Stefan

Sicken överaskning att se en gammal vän till mig på bild. Bruden kommer ju från hemstaden.
Gillar verkligen den första. Bra energi mellan de två.
.T

På en av bilderna tagna med vidvinkel framställs hon inte särskilt bra. Varför du ska framföra det till bruden förstår jag däremot inte. Synpunkten är ju till dig som fotograf och har inget med bruden att göra.

Bröllopsbilder handlar om tycke och smak. Jag upplever bilderna som för matta och dystra. Funkar dåligt på bilder som ska förmedla kärlek för min del. Däremot gillar jag många av kompositionerna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar