Annons

Mindre SD kort billiga!

Produkter
(logga in för att koppla)

Kustbo

Aktiv medlem
Behöver resrvkort till min gamla Minolta kompaktare som idag har ett 16MB SD kort, jag testade med ett 2GB vanligt SD (det rä de minsta som finns att köpa idag) men det funkade inte så min undran är om någon har vanliga SD kort (inte SDHC) i storlekar 16MB - 1GB som inte används och kan avyttra dem för en billig peng`

Räknar inte med att kameran lever så länge till så därför vill jag inte kosta på den för mycket!

Jag har några 128 Mb kort som jag köpte samtidigt med min 3Mpix Ricoh 2003. De kostade skjortan då, men är ju inte så mycket värda idag. Använder lite större kort idag, kameran använder jag för dokumentation när jag besiktigar hus eftersom den är både snabb och lättanvänd och går ner i fickan. Kontakta mej via FS kontaktfunktion om du är intresserad.

Jag har också något 128 MB-kort liggande, nypris (om jag inte minns fel) 995 spänn... Har svårt att tro att jag nånsin ska använda det till något -- hojta om du vill ha!

Haj allia snälla som hör av Er, det ska vara två kort på väg så det verkar ha löst sig emn tack ändå för erbjudandena ;-)

Jelu1661:
Jodå jag vet att den finns och har provat att få tag på sakker där i olika omgångar men svarsfrekvensen där har hittils varit nära noll så därför testade jag här och det gav bra resulatt för jag tror att de flesta inte läser annonsdelen, iaf känns det så när man aldrig får någon respons på de annonser man lägger upp om prylar man söker och vill köpa/hyra.

Jag har också något 128 MB-kort liggande, nypris (om jag inte minns fel) 995 spänn... Har svårt att tro att jag nånsin ska använda det till något -- hojta om du vill ha!

Prisutvecklingen på minnen av olika slag har onekligen varit fantastisk. För många år sedan, när disketter var vanligt folks enda sätt att lagra data, sålde Clas O de första usb-minnena och jag tyckte att 128 Mb var något att satsa på. Det rymde ju lika mycket som 8 - 10 disketter, så jag köpte ett för omkring 800 kr. Det havererade visserligen efter en tid och jag skickade tillbaka det och knorrade. Efter ett par dagar kom det ett nytt. Jag har det kvar och använder det då och då för att tillfälligt lagra dokument och textfiler.

Haj allia snälla som hör av Er, det ska vara två kort på väg så det verkar ha löst sig emn tack ändå för erbjudandena ;-)

Jelu1661:
Jodå jag vet att den finns och har provat att få tag på sakker där i olika omgångar men svarsfrekvensen där har hittils varit nära noll så därför testade jag här och det gav bra resulatt för jag tror att de flesta inte läser annonsdelen, iaf känns det så när man aldrig får någon respons på de annonser man lägger upp om prylar man söker och vill köpa/hyra.

:) Det är förstås inte upp till mig att leka forumpolis, och det är ju tråkigt att det inte fungerar med köpes-delen. Min tanke är att det går illa om alla köpesannonser hamnar i forumet istället. Men det är förstås upp till FS att säga till om.

Jag kan ju bara prata för mig själv, men jag störs inte av att den här typen av efterlysningar hamnar i forum. Jag läser själv mycket i forumen, men på annonsmarknaden går jag bara in om det är nåt jag vill köpa, eller åtminstone kolla prisnivån på.

Jag går med andra ord aldrig in på annonsmarknaden för att "kolla om det möjligen är nån som vill köpa nåt som ligger i mina lådor och skräpar och som jag själv inte använder"

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto