Annons

Min första systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

_lion_

Medlem
Hej jag har länge gått och funderat på att köpa min första system kamera .Men va ska man tänka på och vilket märke är det bästa..??

Hur mycket vill du spendera, vad tycker du mest om att fota? Finns Inget märke som är bäst på allt.

Tja... Vet inte hur hur många tusen du menar eller om du vill ha begagnat eller nytt. Men du kanske klarar dig med en instegskamera med ett kitobjektiv. Dvs 18-55 i normalt fall. I så fall så kan jag rekommendera antingen en Canon eos 1100D eller nikon D3100. Båda är ungefär lika bra. Tror att canonkameran går att få för under 3000:- med ett objektiv. Men då är det ett objektiv utan bildstabilisator. Det är en djungel där ute. Du måste nästan veta mer vad du är ute efter.

Tja... Vet inte hur hur många tusen du menar eller om du vill ha begagnat eller nytt. Men du kanske klarar dig med en instegskamera med ett kitobjektiv. Dvs 18-55 i normalt fall. I så fall så kan jag rekommendera antingen en Canon eos 1100D eller nikon D3100. Båda är ungefär lika bra. Tror att canonkameran går att få för under 3000:- med ett objektiv. Men då är det ett objektiv utan bildstabilisator. Det är en djungel där ute. Du måste nästan veta mer vad du är ute efter.

Okej det är lite svårt att veta va jag är ute efter när jag inte har haft någon förut .... jag kommer ta kort på det mesta i början tror jag det är mer för att jag vill ta bra kort occh lära mig lite hur en systemkamera funkar helt enkelt en bra nybörjarkamera..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar