growingart.se
Aktiv medlem
I juni tog jag mod till mig och begav mig ut på en vandring i ett naturreservat, med tanken att i ett naturreservat måste man vara mer skyddad än ute i den bistra förvildade Naturen. Vi var ett gäng fotografer från Fotosidan som skulle göra en fotoutflykt tillsammans så jag kände mig ändå relativt säker på att jag skulle komma hem levande. Jag sov över hos en kamrat, vi gick och lade oss vid tolv och gick upp tio i två, alla skulle mötas vid reservatet klockan tre för att ta oss an den uppåtgående morgonsolen. Det var en trevlig morgon, vi gick omkring och fotade, pratade, fikade. Jag fick tillfälle att öva några bilder på en dykande mås, men ingen bild blev riktigt bra. Tidvis under morgonen hörde vi en fasantupp, men vi såg inte skymten av den. När det slutligen blev dags att bege sig hemåt blev jag lite efter de andra, jag hörde fasantuppen till vänster om mig och plötsligt såg jag den komma flygande från vänster, jag lyfte kameran och försökte ivrigt följa den i sökaren och brände av en bild. Jag hade tidigare ställt in exponeringen mot marken men eftersom bakgrunden (himlen) nu var ljusare så blev det en totalt sett överexponerad bild och jag hann inte zooma in heller. Men fasantuppen hamnade på bild Beskuren naturligtvis.
En annan kul grej i samband med utflykten är att när vi gick till bilarna så mötte vi Andreas K i full mundering
En annan kul grej i samband med utflykten är att när vi gick till bilarna så mötte vi Andreas K i full mundering
Bilagor
Senast ändrad: