marco
Aktiv medlem
gors skrev:
Hej Marco
Arbetsbelastningen på redaktionen är hög, och ibland hinner vi inte med att svara på mail som vi skulle vilja. Vi sätter av rätt mycket tid för läsarkontakter, men när den tiden inte räcker till så gör den inte.
Hursomhelst så tittade jag på din originalbild i mailen nu och ser att vi gjort en beskärning som strider mot vår policy. Vi har kapat bilden en bit i högerkant, där vi inte hade någon anledning att göra det.
De beskärningar av läsarbilder som vi tillåter är när bilden "faller ut" ur sidan, i ditt fall både i nederkant och vänsterkant. Där måste man ha en slarvmarginal av tekniska skäl.
Anledningen till missen i högerkant känner jag inte till, men vi ska ta upp det på nästa redaktionsmöte.
Vår policy är i vilket fall som helst klar: Läsarbilder ska inte beskäras utom av tekniska skäl vid utfall.
Vi ber om ursäkt för det inträffade.
/Göran, chefredaktör
Låter bra Göran, misstag kan ju hända. Ni verkar ju ha rätt inställning till det hela så då är det ju lungt...
Och jag håller med dom andra att tidningen är på väg och rätt håll. Personligen önskar jag mig mer "bild" och mindre "kamera"...