AFJ
Aktiv medlem
Förlåt om jag börjar bli tjatig nu, men det känns som om det bara är jag som läst TSs ursprungliga inlägg.
Frågan TS ställer är "Kan jag gå direkt till tidningen och kräva pengar för publiceringen?" Svaret är givetvis "ja".
TS tycks inte ha några problem med att hantera sin relation till JB och ber inte heller om råd i denna sak.
Du får ursäkta att jag "tjatar" vidare.
Jag - och det flesta andra - delar din åsikt om att svaret är "ja" på frågan ovan. Han kan gå direkt till tidningen och ställa krav.
Jag har också läst det ursprungliga inlägget - och jag uppfattar dock frågeställninge lite vidare än så. TS för ett resonemang och skriver bland annat:
Vet inte hur jag ska ställa mig till det här.
och
Jag vill inte göra mig ovän med artisten, då vi eventuellt har ett litet samarbete på gång i framtiden och vi har varit "vänner" ett par år.
Det uppfattar i alla fall jag som om det inte bara handlar om juridiken utan att även andra infallsvinklar kan diskuteras.
Erland, det var du själ som fjärmade dig från det rent juridiska genom att använda det kraftfulla - och i mitt tycke tveksamma - uttrycket "sjukligt konflikträdd" i diskussionen. Då måste du väl acceptera att jag kommenterar även detta? Det är trots allt ett diskussionsforum på Internet.