ANNONS
Annons

Min 5D MkII - nöjd eller missnöjd?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hehe. Nu har jag beställt grejorna. Lite impulsköp faktiskt. Det blev setet med en Dlite 2 och Dlite 4 för 5175 kr och paraplyer. inget att tjafsa om. En reflektor med raster blev det med. Kanske jag köper en softbox senare.
Köpte en 'Dörr' blixttrigger med. Tror det är IR synk.
Radiosynken var rätt mycket dyrare. Funkar din klockrent? Nån som provat Dörr?

Du har rätt Björn. Sorry för OT

Mats,
Grattis till det inköpet. Jag tror inte du blir missnöjd.
Min Skyport har hela tiden fungerat kalas.
 
Nöjd är jag som fan , men att jag ska få problem med den 2 dggr efter man fått den verkar ju lite mysko. Error 20 ploppar upp med jämna mellanrum :( ska ringa dustin i morgon o skicka tillbaka den!
 
Nöjd är jag som fan , men att jag ska få problem med den 2 dggr efter man fått den verkar ju lite mysko. Error 20 ploppar upp med jämna mellanrum :( ska ringa dustin i morgon o skicka tillbaka den!

Och du har formaterat minneskortet i kameran? Testa det annars..

Jag är för övrigt mycket nöjd och har spenderat helgen i studio där 5dII-an fick följa med. Helt klart bra resultat. Precis som andra 1D-användare som är det väl lite ovant med begränsningarna och vissa menyer som liksom inte stämmer logiskt med dessa..
 
Hej.

Det är rätt många som har fått sina nya 5D MkII.
Är ni helt nöjda med kameran?
Finns det något som ni är inte nöjda med?
Kom gärna med något exempel.

Med vänlig hälsning

Alex

Hej!
Har inte testat så mycket men kört med 50mm 1,2 inomhus, det går nästan att fota i mörker med den gluggen! Helt fantastiskt!
Christer
 
on/off

Någon som hittat info i manualen om vitsen med 3 läge på on/off-knappen - On / mellanläge / off

Letade igår men har inte hittat ngt.
 
Och du har formaterat minneskortet i kameran? Testa det annars..

Jag är för övrigt mycket nöjd och har spenderat helgen i studio där 5dII-an fick följa med. Helt klart bra resultat. Precis som andra 1D-användare som är det väl lite ovant med begränsningarna och vissa menyer som liksom inte stämmer logiskt med dessa..

Hur formaterar man minneskortet?
 
Samma som på tidigare modeller - att kunna låsa tumratten.

Tack, men varför vill jag låsa tumratten?
Tycker den sitter bra med snabba funktioner.
Har redan insett att där är en hel del inställningmöjligheter att sätta sig in i.
(Om man bortser från den analoga eran har jag plåtat med Nikon digital innan 5d2)
 
Nöjd är jag som fan , men att jag ska få problem med den 2 dggr efter man fått den verkar ju lite mysko. Error 20 ploppar upp med jämna mellanrum :( ska ringa dustin i morgon o skicka tillbaka den!

Jag har ockås fått error 20. Det är förmodligen spegeln. Jag kunde ta bilder i live view läget, fast Du får inte röra fokusknappen då blev det error 20. Det blev en doa på kameran. Mitt error 20 dök upp när jag var ute i kylan.

/Choke
 
Jag har ockås fått error 20. Det är förmodligen spegeln. Jag kunde ta bilder i live view läget, fast Du får inte röra fokusknappen då blev det error 20. Det blev en doa på kameran. Mitt error 20 dök upp när jag var ute i kylan.

/Choke

Mitt error dök upp i kylan med när jag var på hockey! sen dess har de poppat error med jämna mellan rumm! har testat att formatera and so on! ska ringa dustin i morgon o fråga hur man ska gå till väga?
 
Mitt error dök upp i kylan med när jag var på hockey! sen dess har de poppat error med jämna mellan rumm! har testat att formatera and so on! ska ringa dustin i morgon o fråga hur man ska gå till väga?

Intressant, samma för mig, Funkar perfekt hemma men efter 30 min i kyla så packar den ur.
Funkar det att använda live view för dig?

För mig tog det en vecka att få en ny kamera, men hade det inte varit för Kungsholmens Foto hade det tagit längre tid. Är bara att rekomendera Kungsholmens Foto, helt perkekt service.

/Choke
 
För mig tog det en vecka att få en ny kamera, men hade det inte varit för Kungsholmens Foto hade det tagit längre tid. Är bara att rekomendera Kungsholmens Foto, helt perkekt service.

Utgår ifrån att du menar Kungsholms Foto... Meh! Du har alltså redan avverkat två hus där, själv har man inte fått något över huvud taget :(
 
Är det någon som fick kamera med en "smutsig" sensor? Jag tänker på dammkorn på sensorn.
Jag hade minst tio svarta prickar på sensorn och dammkorn på fokuseringsskivan. Damm på sensorn går inte att skaka av eller blåsa bort.
 
Är det någon som fick kamera med en "smutsig" sensor? Jag tänker på dammkorn på sensorn.
Jag hade minst tio svarta prickar på sensorn och dammkorn på fokuseringsskivan. Damm på sensorn går inte att skaka av eller blåsa bort.

Hej!
Jag fick samma skit på min sensor, sitter fast, men bara ett korn, köpte den i Japan via E-bay så det blir lite krångligt att reklamera.
Förstår inte hur de kan leverera en sådan kamera med skit i!

Christer
 
Det verkar som jag har en vit pixel vid höga ISO. Har inte kollat det så noga ännu. Ska det inte gå att mappa bort pixeln med nån funktion? Måste kolla manualen...
 
Jo de funkar att använda LW men vad sa det på kungsgholmens foto att det var för problem?

De hänvisar till Intervision, Du måste lämna in kameran där. Hur länge sedan är det Du fick den? Det får inte ha gått mer än 14 dagar för att Du ska kunna få den klassas som en doa.
Vad händer om Du trycker på af när Du har LW?

/ Choke
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.