Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

micro 4/3, desperat behov

Produkter
(logga in för att koppla)

zlendish

Medlem
Hej!

På söndag fyller min dotter två och vi kommer åka till ett så kallat lekland i närheten och då tänkte jag filma oss lite, då jag precis skaffat mig en ny kamera.

Det jag har är en Blackmagic pocket kamera och en Sigma 18-35 f1,8(nikon)
Problemet är att jag behöver en adapter från Nikon till m4/3.
Jag har beställt en metabones speedbooster och hade hoppats på att få hem den men det tar för evigt och nu blev det helg, så posten kan jag glömma..

Nu till frågan, finns det någon som vet vart jag kan köpa en billig, dummy adapter, eller kanske någon som har en jag kan låna/hyra/köpa.
Eller kanske någon som har ett Micro 4/3 objektiv som jag kan hyra eller köpa billigt?
Egentligen vill jag inte ha nya grejer, och speciellt inte dyra då jag har en speedbooster på ingång. Men jag känner mig lite desperat nu eftersom det är på söndag!

Kom gärna med förslag! :)

Bor du nära Scandinavian Photo kan du kuta in och skaffa en enkel adapter, jag är ganska säker på att de borde ha något i lager.

Bor du nära Scandinavian Photo kan du kuta in och skaffa en enkel adapter, jag är ganska säker på att de borde ha något i lager.

Jag kan säkert ta mig dit men det billigaste de har kostar ändå en tusing, känns dumt när jag redan lagt så mycket på en riktigt speedbooster,
Ebay har ju sånt här för under 200kr men det hinner jag ju inte.

Lägger gärna en tusing eller lite mer på ett enkelt objektiv om någon skulle ha det. Eller såklart om det finns någon billigare adapter :)

De kanske hyr ut grejer däremot? Får höra med de imorgon.

Du kan kolla FS och blocket. Sannolikheten är stor på de flesta orter att någon nära dig säljer m43 objektiv. Scandinavian photo har enl hemsidan bara 12-35/2,8 inne nu på en av butikerna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar