Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mest prisvärda alkaliska batterierna till blixt?

Produkter
(logga in för att koppla)

afe

Aktiv medlem
Jag har blivit med blixt igen, och i och med att den inte kommer användas så ofta föredrar jag engångsbatterier. Tidigare körde jag med Ikeas batterier, men jag har för mig att de slutat sälja dem så jag behöver tips på andra bra batterier som inte är svindyra.

Ja, IKEA säljer numera bara laddningsbara batterier. De tycks vara riktigt bra (och är tämligen billiga), men det kanske fungerar dåligt med sådana i din blixt?

Mijöbov där! :)

Köp IKEAs ändå, och släng dem istället för att ladda dem när de är urladdade. :)
De är färdigladdade och kostar 49 kr för en fyrpack.

Den här artikeln stämmer med vad jag hade för mig om alkaliska batterier, nämligen att billiga är mest prisvärda. Fast man kanske måste göra en avvägning mellan lågt pris och hur många batterier man behöver ta med sig också.

Jo, men IKEA säljer ju inte alkaliska batterier längre, så Anders får nog leta någon annanstans.

Nu när IKEA slutat med sina så har jag noterat att andra kedjor roffat åt sig en del av kakan. Kolla Kjell @ Co mfl. Kolla även ebay, ofta billigt där.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar