Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
"matta" mattskivan till 5dII?
- Trådstartare RG
- Start datum
rudhan
Aktiv medlem
Hur kommer det sig att det bara blir problem med objektiv ljussvagare än f/2,8? Borde inte sökaren bli mörkare med alla objektiv?
En annan sak borde väl vara att ljusmätaren blir lurad, den sitter ju efter mattskivan, bilder tagna med den här mörkare mattskivan borde bli något överexponerade, väl?
En annan sak borde väl vara att ljusmätaren blir lurad, den sitter ju efter mattskivan, bilder tagna med den här mörkare mattskivan borde bli något överexponerade, väl?
Gutta
Aktiv medlem
Hur kommer det sig att det bara blir problem med objektiv ljussvagare än f/2,8? Borde inte sökaren bli mörkare med alla objektiv?
Det är därför man ska ange inne i menyerna vilken mattskiva man har isatt...
Makten
Aktiv medlem
Jo, men är objektiven tillräckligt ljusstarka så spelar det ingen större roll.Hur kommer det sig att det bara blir problem med objektiv ljussvagare än f/2,8? Borde inte sökaren bli mörkare med alla objektiv?
Vad tror du dig kunna utröna genom att se dem på bild?jag vill se hur de olika mattskivorna ser ut, finns det bilder på dem på något ställe?
xPetterx
Aktiv medlem
Vad tror du dig kunna utröna genom att se dem på bild?
Jadu, det mesta jag skulle vilja veta om dem.
alltså bilder såsom de längst ner på den här sidan:
http://www.focusingscreen.com/work/5den.htm
inte en bild på en mattskiva liggandes på ett bord liksom..
Carl-Martin
Aktiv medlem
jag vill se hur de olika mattskivorna ser ut, finns det bilder på dem på något ställe?
Alltså den här skivan för manuell fokus är helt blank precis som den som sitter i från början. Jag vet inte vad det är för skillnad på EE-S som finns för 5D och den där nya för Mark II men när jag ville ta reda på mera inför mitt köp av EE-S så hittade jag en hel del. Sök på nätet efter info om EE-S, det mesta borde nog gälla för den där nya skivan också skulle jag tro.