Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Maritima miljöer.
- Trådstartare raderadmedlem
- Start datum
Niklas H.
Aktiv medlem
Re: Stormen Per
Per var riktigt stygg i vintras.
Det var längesedan jag behövde gå på alla fyra för att ta mig dit jag ville, men med näsan mot Per var det enda sättet på en del ställen!
Men jag är redo för eventuell storm imorgon igen!
Per 2:
Ebbal skrev:
En bild tagen då stormen Per röt i som värst i januari. Trotsade ovädret och gick runt ön. Var pisseblöt innan jag kom halvvägs. Nu varnar dom för storm i morgon igen.
Mvh Labbe
Per var riktigt stygg i vintras.
Det var längesedan jag behövde gå på alla fyra för att ta mig dit jag ville, men med näsan mot Per var det enda sättet på en del ställen!
Men jag är redo för eventuell storm imorgon igen!
Per 2:
Bilagor
Falkman
Aktiv medlem
Sjöfart är intressant. Har Falkenbergs hamn inpå knutarna.
G-son
Aktiv medlem
Re: Re: 3 knop....va' fan!!!!!!
Jag hade sett fartbegränsningen som jag sa Erik kolla.....
G-son skrev:
Jag har sett det,men var?? Jag kör på Hasselösund..(norr Smögen)
Jag hade sett fartbegränsningen som jag sa Erik kolla.....
Bilagor
Bananafroggyboy
Aktiv medlem
Möte mellan två systrar
För första gången på elva år möttes dessa två damer i Göteborg den 5:e mars i år, Pride of Telemark (närmast, ex Stena Jutlandica) och Stena Danica. Nu dryga halvåret senare sågs de åter när Pride of Telemark kom till Cityvarvet i Göteborg för att renoveras efter en grundstötning i Hirtshals. Pride of Telemark blev såpass svårt skadad att det är ytterst osäkert om hon kommer att komma i trafik för Kystlink igen och frågan är vilket öde som kommer att möta henne nu? Kommer hon att hamna i charterträstet i Asien eller blir det kanske döden på stranden i Indien?
För första gången på elva år möttes dessa två damer i Göteborg den 5:e mars i år, Pride of Telemark (närmast, ex Stena Jutlandica) och Stena Danica. Nu dryga halvåret senare sågs de åter när Pride of Telemark kom till Cityvarvet i Göteborg för att renoveras efter en grundstötning i Hirtshals. Pride of Telemark blev såpass svårt skadad att det är ytterst osäkert om hon kommer att komma i trafik för Kystlink igen och frågan är vilket öde som kommer att möta henne nu? Kommer hon att hamna i charterträstet i Asien eller blir det kanske döden på stranden i Indien?
Bilagor
PeBro
Aktiv medlem
Niklas H. skrev:
Ser lite ut som den vid Skagen men mitt minne är lite svajigt eftersom det var längesen jag var där.
Kommer inte ens ihåg om jag sett den vid Skagen Den här är från vår östra kust....
läcker bild förresten!
Mvh/Peter
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Som det är de'......
Han har vikeplikt för käringen
Och visst va' det Hasselösund.
Jag hadde en skum upplevelse där i våras:¨
Jag var ute och lotsade ett Engelsk par i deras nya Sweden Yachts 45. Sydover efter Sotekanalen och i lätt NV bris satte vi Stor och Genoa för att gå rännan ned mot Hasselösund. Grandios slör i 4 knop.....
Men; straks före innloppen kom en frisk vindbyga, och farten ökade til det dubbla. Mina "skeppsrädare" kunde inte engång rulla in Genoan, och jag kunde inte släppa ratten.
.........Jag har aldrig säglat med så lite klaring til en stenbryggan; men vi kom igenom så snabbt at två gubbar på ljugarbänken inte hann att visa fingret
God Helg! /Erik J
G-son skrev:
Styrbord och babord (fast tvärtom)
Jag var ute och lotsade ett Engelsk par i deras nya Sweden Yachts 45. Sydover efter Sotekanalen och i lätt NV bris satte vi Stor och Genoa för att gå rännan ned mot Hasselösund. Grandios slör i 4 knop.....
Men; straks före innloppen kom en frisk vindbyga, och farten ökade til det dubbla. Mina "skeppsrädare" kunde inte engång rulla in Genoan, och jag kunde inte släppa ratten.
.........Jag har aldrig säglat med så lite klaring til en stenbryggan; men vi kom igenom så snabbt at två gubbar på ljugarbänken inte hann att visa fingret
God Helg! /Erik J
Bilagor
G-son
Aktiv medlem
Re: Som det är de'......
fujicanon skrev:
Kan tänka mig att det blev lite körigt då,det är ju inte gott om plats där precis och en 90 graders sväng i 8 knop med en 45:a är ju inte att leka med. Gubbarna på bänken tänkte allt vad det var det var för "bad-djävlar"som var ute kan ajg tänka mig.
God Helg! /Erik J
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Re: Re: Som det är de'......
Jupp; dom tänkte nog helt rätt....jag gör aldrig om det
G-son skrev:
....Gubbarna på bänken tänkte allt vad det var det var för "bad-djävlar"som var ute kan ajg tänka mig.
Jupp; dom tänkte nog helt rätt....jag gör aldrig om det
G-son
Aktiv medlem
G-son skrev:
Rör granit....
Ursäkta stavningen, röd granit skall det vara..
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Tack, tack Göran
Just vad som behövs i dessa dagar! Goa bilder!
/Erik J
G-son skrev:
En lugn fin bild så här i höstrusket
Just vad som behövs i dessa dagar! Goa bilder!
/Erik J