Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Maritima miljöer.

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Stormen Per

Ebbal skrev:
En bild tagen då stormen Per röt i som värst i januari. Trotsade ovädret och gick runt ön. Var pisseblöt innan jag kom halvvägs. Nu varnar dom för storm i morgon igen.
Mvh Labbe

Per var riktigt stygg i vintras.
Det var längesedan jag behövde gå på alla fyra för att ta mig dit jag ville, men med näsan mot Per var det enda sättet på en del ställen!

Men jag är redo för eventuell storm imorgon igen!

Per 2:
 

Bilagor

  • ds2_4875c1_2.jpg
    ds2_4875c1_2.jpg
    27.8 KB · Visningar: 200
Strax Bordning

På väg upp längs sidan för bordning.
Mvh Labbe
 

Bilagor

  • bordning liten.jpg
    bordning liten.jpg
    49.2 KB · Visningar: 174
Möte mellan två systrar

För första gången på elva år möttes dessa två damer i Göteborg den 5:e mars i år, Pride of Telemark (närmast, ex Stena Jutlandica) och Stena Danica. Nu dryga halvåret senare sågs de åter när Pride of Telemark kom till Cityvarvet i Göteborg för att renoveras efter en grundstötning i Hirtshals. Pride of Telemark blev såpass svårt skadad att det är ytterst osäkert om hon kommer att komma i trafik för Kystlink igen och frågan är vilket öde som kommer att möta henne nu? Kommer hon att hamna i charterträstet i Asien eller blir det kanske döden på stranden i Indien?
 

Bilagor

  • 305.jpg
    305.jpg
    34.8 KB · Visningar: 131
Niklas H. skrev:
Ser lite ut som den vid Skagen men mitt minne är lite svajigt eftersom det var längesen jag var där.

Kommer inte ens ihåg om jag sett den vid Skagen ;) Den här är från vår östra kust....

läcker bild förresten!

Mvh/Peter
 
Som det är de'......

G-son skrev:
Styrbord och babord (fast tvärtom)

Han har vikeplikt för käringen :)

Och visst va' det Hasselösund.

Jag hadde en skum upplevelse där i våras:¨
Jag var ute och lotsade ett Engelsk par i deras nya Sweden Yachts 45. Sydover efter Sotekanalen och i lätt NV bris satte vi Stor och Genoa för att gå rännan ned mot Hasselösund. Grandios slör i 4 knop.....
Men; straks före innloppen kom en frisk vindbyga, och farten ökade til det dubbla. Mina "skeppsrädare" kunde inte engång rulla in Genoan, och jag kunde inte släppa ratten.
.........Jag har aldrig säglat med så lite klaring til en stenbryggan; men vi kom igenom så snabbt at två gubbar på ljugarbänken inte hann att visa fingret :)

God Helg! /Erik J
 

Bilagor

  • kompass.gif
    kompass.gif
    19.1 KB · Visningar: 113
Re: Som det är de'......

fujicanon skrev:
Han har vikeplikt för käringen :)

Och visst va' det Hasselösund.

Jag hadde en skum upplevelse där i våras:¨
Jag var ute och lotsade ett Engelsk par i deras nya Sweden Yachts 45. Sydover efter Sotekanalen och i lätt NV bris satte vi Stor och Genoa för att gå rännan ned mot Hasselösund. Grandios slör i 4 knop.....
Men; straks före innloppen kom en frisk vindbyga, och farten ökade til det dubbla. Mina "skeppsrädare" kunde inte engång rulla in Genoan, och jag kunde inte släppa ratten.
.........Jag har aldrig säglat med så lite klaring til en stenbryggan; men vi kom igenom så snabbt at två gubbar på ljugarbänken inte hann att visa fingret :)


Kan tänka mig att det blev lite körigt då,det är ju inte gott om plats där precis och en 90 graders sväng i 8 knop med en 45:a är ju inte att leka med. Gubbarna på bänken tänkte allt vad det var det var för "bad-djävlar"som var ute kan ajg tänka mig.
God Helg! /Erik J
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.