ANNONS
Annons

Makro

Produkter
(logga in för att koppla)

Skåne10

Avslutat medlemskap
nån som kan rekomendera ett schysst Nikon macro 2,8 ,som ger bra resultat, eller nått annat märke, kör idag på 60mm micro

Inte nöjd?

nån som kan rekomendera ett schysst Nikon macro 2,8 ,som ger bra resultat, eller nått annat märke, kör idag på 60mm micro

Vad är det du inte är nöjd med med det som du har? Alla makro på marknaden är mycket skarpa, även det du har. Vill du ha ett längre för att komma åt typ insekter så är det mest prisvärda Sigma 150/2,8 eller Sigma 180/3,5.

ok ,jepp jag vill få de där ruggiga närbilderna ,som jag inte får med 60mm tycker jag. så sigmas är ok d?

Samma förstoring

ok ,jepp jag vill få de där ruggiga närbilderna ,som jag inte får med 60mm tycker jag. så sigmas är ok d?

Det är exakt samma förstoring på i stort samtliga makroobjektiv vid objektivens närgränser. Du får inte större förstoring om du byter. (Skillnaden med ett längre objektiv är att du kan stå längre i från och få samma förstoring.) Vill du ha större förstoring behöver du ha ett set mellanringar, en konverter som passar eller en s.k. närbildslins. Fast du kanske menar att du är missnöjd med skärpan?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar