Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Macbook PRO!
- Trådstartare thefinger
- Start datum
Kristofer G
Aktiv medlem
Undra hur lång tid det tar innan Photoshop kommer för intel?
Christoffer_B
Aktiv medlem
Om jag inte misstar mig så är det IBM som har tillverkat prossesorerna innan intel så inget har ändrats, bara byte av leverantör...
Kristofer G
Aktiv medlem
Christoffer_B skrev:
Om jag inte misstar mig så är det IBM som har tillverkat prossesorerna innan intel så inget har ändrats, bara byte av leverantör...
Jodå, visst har saker och ting ändrats. IBM tillverkade ju PowerPC-processorer.
Kristofer G
Aktiv medlem
thefinger skrev:
Samma Photoshop som innan PS för mac OS X!
Nej verkligen inte. Alla program måste kompileras om för intel. PPC-program kan också köras emulerade i "rosetta", men det är segt som sirap.
Frehar
Avslutat medlemskap
Har du kört Rosetta???
Måste säga att denna burk sparkar det mesta på baken! Dom som jag vet har testat Rosetta på Apple devburkar säger att prestandaförlusten har varit marginell, om ens märkbar. Så om nu datorn (MacBookPro) är 4-5 gånger snabbare än powerbook G4 så kommer det gå sjukt mycket snabbare hur du gör...
Måste säga att denna burk sparkar det mesta på baken! Dom som jag vet har testat Rosetta på Apple devburkar säger att prestandaförlusten har varit marginell, om ens märkbar. Så om nu datorn (MacBookPro) är 4-5 gånger snabbare än powerbook G4 så kommer det gå sjukt mycket snabbare hur du gör...
Senast ändrad:
Kristofer G
Aktiv medlem
Japp, dock i utvecklarversionen så jag kan inte 100 hur det fungerar nu. Har säkert blivit bättre optimerat, men jag kan inte tänka mig att photoshop skulle fungera lika bra som native.
För mindre processorintensiva program som Office och liknanade funkar dock Rosetta super!
För mindre processorintensiva program som Office och liknanade funkar dock Rosetta super!
Kristofer G
Aktiv medlem
Jaså, där ser man
I vilket fall behöver vi inte vara oroliga. Adobeprogrammen kommer ju för intel.
Visst är vill-ha-begäret enormt för en intelmac?
I vilket fall behöver vi inte vara oroliga. Adobeprogrammen kommer ju för intel.
Visst är vill-ha-begäret enormt för en intelmac?
Frehar
Avslutat medlemskap
Oki,, får jag fråga om du testade Rosetta på en Devburk eller i en krackad version på en PC maskin??
Jag skulle tro/är fullständig säker på att Photoshop kommer att gå sjukt mycket snabbare även via rosetta på denna, såklart kommer prestandan öka när nästa photoshop kommer som då har universal binary stöd.
Jag skulle tro/är fullständig säker på att Photoshop kommer att gå sjukt mycket snabbare även via rosetta på denna, såklart kommer prestandan öka när nästa photoshop kommer som då har universal binary stöd.
Kristofer G
Aktiv medlem
Frehar skrev:
Oki,, får jag fråga om du testade på en Devburk eller en krackad version på din egna maskin??
Jag skulle tro/är fullständig säker på att Photoshop kommer att gå sjukt mycket snabbare på denna, även innan nästa photoshop med universal binary stöd.
Inte på min burk, men en poolares med hårdvara väldigt lik devburken.
Jaja, vi får la se! Vi får ju hoppas det blir som du säger!
(När jag läser mitt svar till Peter ser jag att jag låter ganska sur, det var inte meningen! Ibland är det svårt att utrycka sig i skrift..)
Christoffer_B
Aktiv medlem
I min mening blir apple bara bättre och bättre hela tiden så förstår inte riktigt var du har fått den tanken?
j3n5
Aktiv medlem
madsen1 skrev:
vill inte köra någon VS tråd här, men är inte mac ute ur leken?. Känns inte som dom har någon större framtid
Apple är ju ensam om att kunna hålla koll på både hårdvara och mjukvara, det tycker jag är ett jätteplus i plattformsval..
Frehar
Avslutat medlemskap
Kan inte svara för framtiden,, men tittar man bland PRO segmentet bland fotografer iaf alla dom jag känner (iof nästan bara reklam plåtisar) så är det MAC, alla dom labb, studios man har besök runt om i världen så ser man nästan bara MAC. Pratar du med Sveriges foto "pro" försäljare som YFO, Procenter, Kameradoktor mm så är det 100% mac.. OSX ligger långt före XP i många lägen bla då det kommer till färghatering mm. Vista kommer att få det OSX fick 2001. Personligen skulle jag säga att Apple har framtiden framför sig, deras aktier ligger höre än någonsin, och dom säljer mer prylar nu än på dom gyllende åren på 90talet. Dock så har dom många % enheter att hämta in och det gör man inte på en natt..
http://www.apple.com/macbookpro/
http://www.apple.com/macbookpro/
Christoffer_B
Aktiv medlem
För mig är inte enbart datorns prestande det viktiga utan också dess utseenden. skulle inte kunna tänka mig att ha en stor grå låda med en massa lysande dioder och dylikt. Efter att ha använt mig av mac nu i 4 år skulle jag aldrig byta bort den mot en windows dator.
Frehar
Avslutat medlemskap
Håller verkligen med!!
Ingen VS tråd nu!!
Lite mer info:
http://www.apple.com/macbookpro/whatsinside.html
Ingen VS tråd nu!!
Lite mer info:
http://www.apple.com/macbookpro/whatsinside.html