berätta Karl, jag har kört båda systemen prof vad det gäller bildbehandling i flertal år och kommit fram till att Mac är bra mycket enklare att äga och arbeta med och kräver bra mycket mindre underhåll.
Vad gör jag och alla andra för fel som har kommit till samma slutsats??
Vad du gör för fel för att få din laptop att starta på 20min vet jag inte.
Jag är IT-chef för ett företag som kör bägge systemen och jag upplever inte samma sak som dig. Windowsmaskinerna har kanske fler fel, men dom har mer sällan alvarliga fel, medans en Mac har färre men alvarligare fel.
Vi kör HP på PC-sidan och hårdvarufel är ytterst sällsynta på både Mac och PC sidan, så dom felen som uppstår är näst intill uteslutande mjukvarumässiga.
Just nu har vi massor med problem med CS4 och snöleoparden, vi uppgraderade precis 5st Mac:ar till iMac:ar med i7:an och 16GB RAM dessa kom med snöleoparden. Magicmousen fungerar också kasst, alla har kvar en trådad mus också eftersom Magicmousen tappar BT-kontakten dagligen.
Snöleoparden har också slutat stödjat våran Xerox färgkopiator, så vi fick installera en gammal G5:a som printserver.
Just nu är Mac:arna konkurenskraftiga, jag funderar nästan på att köpa en iMac i7:a hem eftersom Apple nu äntligen förstått att en Mac går att använda till bildbehandling och att användaren kanske vill ha en vettig skärm.
Upgraderingen från XP till Windows 7 har gått helt smärtfritt på jobbet på 40 maskiner vilket till och med jag är klart förvånad över. Nu måste jag dock tillägga att Windowsmiljön är betydligt mindre komplicerad, då den i stort sett bara innehåller Office.
Vi körde faktiskt ett test förra veckan på uppstart.
Tävlingsdeltagare 1
Mac (snöleopard, i7, 16GB RAM) med en XP-maskin som startas automatiskt via Fusion vid start
Tävlingsdeltagare 2
HP (Windows 7 (64-bit), Core2Duo 3.2Ghz, 12GB RAM) med en XP-maskin som startas automatiskt med Virtual PC.
Det var möjligt att logga in på den virtuella PCn 5 sek snabbare på Mac:en, vilket var lite förvånande då den var helt outstanding på pappret.
/Karl