Jag har i många år jobbat i PC miljö.. både på jobbet och hemma. Livet har blivit så mycket lättare och trevligare sen jag gick över till Mac. Jag brukar säga att om alla som har en PC fick låna en Mac i en vecka, så skulle det aldrig mer säljas en PC igen.. någonsin.. så stor är skillnaden. Och det har inte något att göra med om man gillar att fotografera eller ej. PC är säkert kanon om du är IT tekniker eller systemare eller liknande så att du är duktig och kanske t om tycker om att avinstallera/installera program, starta om datorn, packa ihop, skydda sig mot virus, dubbelskydda sig mot virus, trippelskydda sig mot virus. rota i kataloger, läsa obegripliga popup meddelanden, städa, fixa, dona etc etc. Är du däremot en "vanlig användare" som tycker att det är trevligare att använda datorn till det den är till för, dvs att köra applikationerna och använda den som det verktyg den är tänkt att vara, då ska du ha en Mac.
Det finns en anledning att "alla" har iPod och iPhone. De är användarvänliga, driftsäkra och värda sina pengar. Samma sak gäller datorerna. "Vanligt folk" har börjat fatta det nu också och det är bara en tidsfråga innan det säljs fler Mac än PC till hemmen. WIndows måste vara Djävulens påfund.
Jag generaliserar lite.. men så här känner jag och väldigt många före detta PC användare. Jag lovar. Lycka till med dig MacBook Pro, du kommer att bli supernöjd! /Mattias