ulltand
Aktiv medlem
Och din siffra bygger på?Chasid skrev:
Mitt svar är:
Den ungefärliga siffran för proffessionell grafisk bildbearbetning är: 90% Mac och 10% PC.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Och din siffra bygger på?Chasid skrev:
Mitt svar är:
Den ungefärliga siffran för proffessionell grafisk bildbearbetning är: 90% Mac och 10% PC.
Goran skrev:
97% av alla som håller på med digital bildbehandling använder PC. Siffran 97% är från ett expertsvar på annat ställe här på fotosidan, och jag tvivlar inte på den. Apple är ju små på datormarknaden totalt sett med 3-4% marknadsandel.
Frehar skrev:
Nu börjar det bli en trist VS tråd, så jag tycker att vi softar lite..
FILM) (ulltand skrev:
Och din siffra bygger på?
Goran skrev:
det låter ju oroväckande, och lite skumt!
97% av alla som håller på med digital bildbehandling använder PC. Siffran 97% är från ett expertsvar på annat ställe här på fotosidan, och jag tvivlar inte på den. Apple är ju små på datormarknaden totalt sett med 3-4% marknadsandel.
Och deras siffror bygger på?Chasid skrev:
Cap & Design den grafiska facktidningen!
andewid skrev:
Din fämförselse Apple<->Dell är inte rättvis.
FILM) (ulltand skrev:
Och deras siffror bygger på?
FILM) (ulltand skrev:
Och deras siffror bygger på?
Du vet inte alltså?Chasid skrev:
Den grafiska branschen så klart!
FILM) (ulltand skrev:
Du vet inte alltså?
Att du inte vet hur undersökningen är gjord.Chasid skrev:
Det påståendet får stå för dig, jag har presenterat källan för mina uppgifter så var ligger problemet???
FILM) (ulltand skrev:
Att du inte vet hur undersökningen är gjord.
Ops, trampade jag på en öm tå?Chasid skrev:
...Jag vill inte diskutera detta mer med dig...
FILM) (ulltand skrev:
Ops, trampade jag på en öm tå?
Du behäver inte diskutera ett skit med mig, men för tusan, se till att ha på fötterna innan du skriker!
Jo, det vore brauge skrev:
Verkar som argumenten börjar tryta. Skall vi för ordningens skull starta en tråd om statistik, undersökning och analys?
Jag tvivlar inte på att du jobbar i branchen osv, men du har noll koll vad gäller statistik o undersökningar.Chasid skrev:
Jag har ordentligt på fötterna jag jobbar proffessionelt med bildbehandling och de jag känner i branschen jobbar alla med Mac, får jag fråga dig vad din proffession är förutom att diskutera in absurdum?
FILM) (ulltand skrev:
Jag tvivlar inte på att du jobbar i branchen osv, men du har noll koll vad gäller statistik o undersökningar.