Goran
Aktiv medlem
andewid skrev:
Nu har jag inte fakta bakom mitt påstående, men jag är rätt säker på att OSX använder mer resurser än tex Windows 2000 eller XP under normal drift. Speciellt minnesanvändningen är högre - vilket resulterar i mindre minne tillgängligt till programmen.
Nåväl. Jag kan inte rekommendera en G4 alls, speciellt inte till CPU-tunga program. G4'an är 1-2 generationer gammal.
Dual G5'orna är däremot prisvärda...
Shuttle har för övrigt mini-maskiner med P4 på 3.4GHz. Ok, kanske inte like stilrena som mac mini, men det visar iaf att det går.
Synd bara med Mac är att alla är exakt likadana. Det kunde ju finnas lite variation!
kör man iLife och photoshop till vardags så funkar en g4 1,4 ghz med 512 Mb RAM utmärkt... hårdisken är hyfsat snabb också vilket är bra, jobbar man dagligen med grafisk bildbehandling så vill man givetvis ha det snabbaste som går..mac mini riktar sig knappast till den målgruppen heller...
Shuttels maskiner är inte intressanta längre om man vill ha en tyst dator, ev om man hittar en gammal processor, inte om man vill ha en snygg dator heller..;-)
ja jag håller med dig i att alla mac:ar är lika, lika snygga..=)