ulltand
Aktiv medlem
Keh? Har jag hänvisat till något?Henrik L Jonsson skrev:
Källan till 97%-påståendet är vad jag vet bara du själv som hänvisar till något...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Keh? Har jag hänvisat till något?Henrik L Jonsson skrev:
Källan till 97%-påståendet är vad jag vet bara du själv som hänvisar till något...
Återigen, vad bygger du det på?uge skrev:
Återigen, siffror hit eller dit, Mac är på frammarsch. Och väl e väl det!
FILM) (ulltand skrev:
Återigen, vad bygger du det på?
Alltså, för mig får gärna alla ha Mac eller PC eller vad som... Jag bryr mig inte.
Men att komma med påståenden utan att ange källa eller vad påståendena bygger på, är korkat.
Så om du ska hävda att man byter till Mac, berätta om du vet, var du i så fall fått uppgifterna ifrån, eller om det är så att du bara tror.
FILM) (ulltand skrev:
Keh? Har jag hänvisat till något?
Precis vad jag anser om "dina" siffror. Rena påhittet. I alla fall tills du kan verifiera dem på något sätt.uge skrev:
Alltså, trams!
Okej, sånt händer.Henrik L Jonsson skrev:
Nej, inte ett dugg ser jag nu när jag letar bakåt i tråden. Det var någon annan som hänvisde till ett så kallat expertsvar.
Jag ber om ursäkt - ren klantighet från min sida.
Thunderbird skrev:
Lusiga prestanda? Vad menar du?
Det är nästan 20 sekunder snabbare på en maskin som är ghz-mässigt hälften så snabb.
Enligt säkra källor, så är resultatet likadant, om du kör Photoshop.
Detta kan jag dock inte testa själv, då jag inte har varken PC eller Mac-varianten.
/ E
Goran skrev:
Resultatet beror säkerligen på VAD du gör i photoshop också.
Lusigt: Det jag menar är att GIMP är ett LÅNGSAMT program.
Men det är å andra sidan gratis. Dåligt optimerat förmodligen. Det är min erfarenhet. På Mac. Har andra andra erfarenheter så dela gärna med er...
Ghz duger inte längre när det gäller att jämföra prestanda på processorer, arkitektur etc spelar en avgörande roll, och den skiljer avsevärt mellan olika processorer, därav att en G5 med 1Ghz kan vara lika snabb som en P4 på 2 Ghz, AMD har också lägre Ghz än motsvarande Intel men är lika snabba eller snabbare (om man talar svepande...). Några objektiva sanningar finns tyvärr inte, den enda sanningen är den subjektiva: ahhh min dator känns seeeeeeg...då är det dags att uppgradera...annars e det bara att softa vidare...=)
Thunderbird skrev:
Det var ju GhZ-myten jag påvisade med siffrorna i gimp-testet.
Tyckte det var ganska klart.
/ E
Ja, det kan lätt bli det.Goran skrev:
oki, det blev ju vädligt mycket mac vs pc i tråden här ett tag, den hetsiga debatten skymmer lätt sakargumenten...=)
Har MiniMac dvd-brännare?PerFogelberg skrev:
Slutsats: Hade han köpt en Mac mini hade alla i släkten redan haft var sin DVD-skiva med senaste filmen.
FILM) (ulltand skrev:
Har MiniMac dvd-brännare?
Vad var problemet egentligen?Goran skrev:
jupp, inte den billigaste varianten men om man vill ha det så, finns det
FILM) (ulltand skrev:
Vad var problemet egentligen?
Att du inte hade ngt brännarprogram? Det finns ju att hämta gratis på webben.