Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mörkrumsteknik

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag skulle vilja utveckla mitt intresse till även inkludera mörkrumsteknik. Var kan man lära sig denna teknik, finns det någon bra kurs man kan anmäla sig till? Jag vet att man kan gå med i en fotoklubb och få tillgång till mörkerrummet men kan inte tänka mig att dom håller i kurser för nybörjare.

Har inget emot om det är en "nybörjarkurs" i fotografering, man lär sig alltid något nytt :)

Helst i malmö regionen!

Hej!

Jag skulle nog ändå råda dig att gå med i en fotoklubb, de brukar inte alls vara motsträviga att ordna kurser. Fotoklubben jag är med i har anordnat nybörjarkurser, det är oftast bara att fråga så finns det nog alltid någon som är villig att visa dig. Oftast i fotoklubbar finns det en ganska stor bredd på kunskaperna, allt från rena nybörjare till de som nästan är proffs. Annars anordnas det oftast kurser av t.ex. ABF och liknande som kan vara kvällskurser eller mer heltidsinriktade. De brukar dock kosta en del.

Lycka till!

/Roger

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar