Annons

måste scrolla i forumet med Firefox

Produkter
(logga in för att koppla)

MLarsson

Medlem
Jag har märkt att när jag går in på ett forum, låt säga Nikon kameror, läser trådar där och sedan backar ut för att läsa tex. Nikon objektiv så måste jag scrolla ner från toppen av forumet när jag använder Firefox. Med Internet Explorer uppför sig forumet inte så utan stannar kvar där jag "klickade in mig". Är det något fel på min kära Firefox eller är det något som kan förbättras på fotosidan?

MLarsson skrev:
...Är det något fel på min kära Firefox...

Min FF ställer sig på samma ställe den var på tidigare.
Men, jag har för mig att det har strulat. Kanske när jag körde någon beta? Versionen jag kör nu är 2.0.0.1 för Windows.

MLarsson skrev:
Jag har märkt att när jag går in på ett forum, låt säga Nikon kameror, läser trådar där och sedan backar ut för att läsa tex. Nikon objektiv så måste jag scrolla ner från toppen av forumet när jag använder Firefox. Med Internet Explorer uppför sig forumet inte så utan stannar kvar där jag "klickade in mig". Är det något fel på min kära Firefox eller är det något som kan förbättras på fotosidan?

Tills du kommer på vad det är som spökar kan du ju använda andra knep.

Har du en mus med scrollhjul kan du klicka på "Nikon kameror" genom klicka på scrollhjulet så får du en ny flik istället för att den aktuella sidan laddas om. När du vill tillbaka till listan med forum stänger du bara den nya fliken. Saknas scrollhjul fungerar Ctrl + vänster musknapp på samma sätt.

Jag vill minnas att problemet har diskuterats tidigare. Jag minns dock inte om man kom fram till någon lösning. Du kan ju kolla på en del andra Firefox-diskussioner i det här forumet. Annars funkar tabbar fin-fint. Eller rättare sagt, hur i hela friden är det tekniskt möjligt för någon människa att surfa utan tabbar...? ;-)

Det är en "bug" i Firefox som gör att man inte hamnar tillbaka igen.. Problemet uppstår framförallt på sidor där "Cache-Control" content="no-cache" eller liknande används.
Dock kan man hämta ner ett tillägg (extension) som fixar detta: Restore Scroll Position v0.4 som finns på http://www.gozer.org/mozilla/extensions/

Tack för den länken Joachim! Jag har kört med nyflikmetoden, trodde att det var en medveten funktion på Fotosidan. Skönt att nu kunna återgå till den gamla vanliga latmaskmetoden ;-)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto