l.andersson skrev:
...då de flesta tyvärr förknippar streetraing med något man kör mitt inne i stan utan några som helst säkerhetsåtgärder..
Nähäää...
Men ni har alltså vidtagit säkerhetsåtgärder? Menar du detta...
...så är vägen först och främst aspärrad från alla håll (inga påfartsväger osv.). Dessutom står det alltid en person med direktkontakt medstartern i änden av banan och stoppar eventuella folk som vill ta sig igenom avspärrningen när ett race precis startats/ talar om för startern att man får vänta.
Och Ambulanser och Brandbilar har ni förståss också på plats. Och störtbågar, trepunktsbälten, skyddskläder och hjälm.
Och såklart befogenheten att utdela befallningar till andra trafikanter.
Olika klasser är en bra grej. Om det hade fungerat!
Varför skulle det INTE fungera att tävla med olika starka bilar i olika klasser?
"Vi struntar i att utöva vårat intresse tills någon på random gör det lagligt"
Jag förstår ironin i citatet.
Njae, ni får nog jobba lite på´t själva också. Jag tror inte heller att någon bara av en ren händelse skulle komma på att legalisera streetrace. Men jag tror att era önskemål skulle tas seriösare om ni visade er vara ansvarsfulla och rättskaffens. Alltså INTE körde streetrace olagligt, i väntan på att nån ska ta er på allvar.
Alltså; överhuvudtaget låter ditt resonemang lite krystat.
Tidigare i tråden skriver du att:
Jag tycker inte det är okej att köra streetrace egentligen... för att sedan försvara det med:
Ska man kunna utöva sitt livs största intresse krävs det tyvärr att ta till olagligheter.
Civil olydnad i all ära, där det finns ett högre mål med verksamheten. Men att göra det bara för att man har lust känns inte försvarbart.
Sen föreslår någon att ni borde kunna hållas på ett flygfält. Men det duger inte, för:
...man vill ha det inne i tätbebyggt område då det är så "kulturen" säger. Samtidigt som du säger:
MEN hittar du ett flygfält i Tibro/Skövde, hyr det, fixar all säkerhet, POLISTILLSTÅND osv. så lovar jag att jag fixar dit 50 bilar som betalar.
Så ett flygfält dög alltså ändå?
Nehej, för då:
...på ett flygfält några mil härifrån, där har det dock vuxit sig så stort att ingen av oss med mer normala bilar vill åka dit då man blir frånhängd med flera sekunder..
Och att köra i olika klasser skulle visst inte fungera har vi ju redan avhandlat.
Allt detta tycker jag förklarar varför ni inte lyckas särskilt bra med er "strävan" (?) att få köra legalt. Ni är inte intresserade av att följa nuvarande regler. Ni är inte villiga att kompromissa. De lagliga förslag som ges verkar inte duga, på ett eller annat sätt.
Jag tror överhuvudtaget inte att ni är särskilt intresserade av att göra det lagligt. Just spänningsmomentet i olagligheten tror jag är en del av det du kallar "kulturen".
/jer.