Annons

Märka bilder på nätet!!!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

JCeder

Ny medlem
Hej mitt namn är Jonas och jag är ny här på fotosidan, jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig med en liten fundering jag har. Jag lägger ut mina bilder jag tar på min hemsida men skulle vilja märka alla bilder så att om någon kopierar en bild så ska mitt namn stå på bilden. Har prövat i Photoshop men det tar så lång tid att märka varje bild en och en skulle vilja veta om det finns något program som gör det snabbare.

Mvh Jonas

www.fotoceder.se
 
Hej mitt namn är Jonas och jag är ny här på fotosidan, jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig med en liten fundering jag har. Jag lägger ut mina bilder jag tar på min hemsida men skulle vilja märka alla bilder så att om någon kopierar en bild så ska mitt namn stå på bilden. Har prövat i Photoshop men det tar så lång tid att märka varje bild en och en skulle vilja veta om det finns något program som gör det snabbare.

Mvh Jonas

www.fotoceder.se

Ett funktionsmacro i photosho är vad du söker. Ytterst smidigt!
kolla på moderskeppet.se har för mig det finns en guide där någonstans!

überenkelt att fixa!
 
Hej mitt namn är Jonas och jag är ny här på fotosidan, jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig med en liten fundering jag har. Jag lägger ut mina bilder jag tar på min hemsida men skulle vilja märka alla bilder så att om någon kopierar en bild så ska mitt namn stå på bilden. Har prövat i Photoshop men det tar så lång tid att märka varje bild en och en skulle vilja veta om det finns något program som gör det snabbare.

Mvh Jonas

www.fotoceder.se

Leta där på moderskeppet eller här i forumen.

Folk kallar det lite felaktigt "vattenstämpel" men är ett bra sökord. (Vattenstämpel är en osynlig märkning av bilden, du är ju efter en synlig).
 
Om du använder dig av Lightroom så kan jag tipsa om att skaffa dig LR2/Mogrify, en fantastisk plugin. Den är donationware, så man får donera en lite slant för att använda den obegränsat.

Med den kan man, bland annat, lägga till ramar och text på en mängd olika sätt automatiskt vid exporten. Bifogar bild på hur det ser ut när jag exporterat, men man kan ju välja om man vill ha namnet större och i bilden om man tycker det är snyggt.

Fast i grund och botten är det nog så att det man lagt ut på nätet får man förutsätta att det kan bli snott, hur man än gör. Det finns sätt att komma runt det mesta.

/M
 

Bilagor

  • Bjorstorp-004_MK.jpg
    Bjorstorp-004_MK.jpg
    51.4 KB · Visningar: 1,387
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.