Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Mänskliga ögats bländartal?
- Trådstartare drejjan
- Start datum
LEE Cordon Bleu
Aktiv medlem
Om jag fokuserar på ett ord, så är bara det skarpt. De närmaste orden före och efter på raden är redan oskarpa. Ögat som objektiv har urusel kantskärpa.
Man kan säga att ögat vinjetterar !
Spring och ställ dig i hörnet i det runda rummet Nizze.
Hjärnan fixar till dom flesta brytnings fel rätt bra, men dubbel seendet kan störa om ljusinsläppet är mycket olika. Ex. vid grå starr kan det bli stora problem som inte hjärnan fixar till i alla tillfällen.
Det händer också att hjärnan helt enkelt inte tar emot infot från det ena ögat så endast ett öga fungerar.
Det jäkligaste är att hjärnan stänger inte alltid av det sämsta ögat.
Mvh. /Lennart Erik Edlund som lider av RP.
sarnor
Avslutat medlemskap
Du tänker kanske lite utanför de givna ramarna Det gamla påståendet att kvinnor har lättare att koncentrera sig på två saker samtidigt kanske stämmer? ...men jag tror att det är en myt
Tvivlar på att det har med kön att göra, snarare är jag tränad till att upptäcka oväntade saker genom mitt jobb som testare av it-system. Där gäller det att alltid ha ett öga öppet för det som inte borde ske.
Karl2
Aktiv medlem
Har två ögon ett vänster och ett höger öga. De producerar varsin bild, som inte är helt lika. I skallen finns en driver, som lägger de båda olika bilderna på varandra och sedan tolkas resultatet som en enda tredimensionell bild.
Med kameran kan man ta två bilder, den andra ett halvt steg till vänster. Är det dia kan man tejpa fast två tittskåp bredvid varandra. Vänster bild för vänster öga och höger bild för höger öga och man får en perfekt tredimensionell upplevelse.
Med kameran kan man ta två bilder, den andra ett halvt steg till vänster. Är det dia kan man tejpa fast två tittskåp bredvid varandra. Vänster bild för vänster öga och höger bild för höger öga och man får en perfekt tredimensionell upplevelse.