ANNONS
Annons

Lurad på priset, eller?

Produkter
(logga in för att koppla)
Glömde skriva en sak, när min fru påpekade att det kändes lite orimligt att FVs pris gått upp till 9900kr, och Cyberphoto bara höjt med det belopp som motsvarade Sigmas höjning 15-20% (7750kr)blev svaret från Fotovideos representant:
Jaha, dom vill väl inte tjäna pengar då!

Känns gött när en försäljare säger så........

En mycket underlig inställning från FotoVideos sida...

Jag har fått för mig att bra kundvård är en av nycklarna till bra försäljning... bra service är en av nycklarna till bra försäljning... något så enkelt som ett trevligt bemötande är en av nycklarna till bra försäljning... bland annat.

Dit hör absolut inte småaktighet som att jaga någon "lusentapp" på ett objektiv, trots att kunden i tron om att FotoVideo har ordning på priserna på sin hemsida, klickat på knappen "köp". Lite flexibilitet är nog ett måste i affärsvärlden.

Tänk om försäljaren hade ringt och meddelat prishöjningen och på ett trevligt sätt meddelat prishöjningen, men tillagt att eftersom de inte hade uppdaterat sin sida med de nya priserna så slutförs köpet efter det tidigare priset... Det hade säkerligen hamnat på en tråd på FS-forumet det också !! vilket är viktigt att det gör; som någon nämnde, "seriösa butiker ska premieras".
FotoVideos attityd verkar dock inte leda till någon possitiv kritik...

Måste faktiskt hålla med om att, som någon nämnde, CyberFoto satsar på en bra kundvård. Har inget negativt att säga om dem alls. Har alltid fått ett trevligt bemötande och bra service.
Även om de ligger aningen högre i pris på vissa produkter så verkar det vara väl investerade pengar om något blir fel eller om man skulle få problem med prylarna. Beställde just en glugg därifrån.

Nej, Fotovideos attityd går bort. När jag handlar vill jag inte få känslan att man är ett slags villebråd som butiken ska slita så mycket stålar av som möjligt, för att tjäna å mycket som möjligt (även om det inte är någon välgörenhet de pysslar med).

MVH - Bappel

Låter otroligt dåligt. har du fått en order bekräftelse med ett pris så är ju det ett avtal. Jag tycker du ska försöka gå vidare med det hela.
Nu vet man var man inte ska handla.

Låter otroligt dåligt. har du fått en order bekräftelse med ett pris så är ju det ett avtal. Jag tycker du ska försöka gå vidare med det hela.
Nu vet man var man inte ska handla.

Jag håller med.
Har man fått ett pris bekräftat så gäller det, de får stå för sitt pris. Så lätt ska de inte komma undan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar