Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Luleå behöver hjälp...

Produkter
(logga in för att koppla)

Kem

Aktiv medlem
Hej allihopen!
Jag och en annan fotograf skall fotografera porträtt och även gruppbild på tre personer och behöver tips på något ställe i Luleå med omnejd. bilder är tagna på några gamla tågvagnar mm men nu skall det vara fler bilder och då gärna från någon gammal nedlagd fabrik, något skitigt cement/betong ställe (om ni fattar)
eller nåt sånt? Har ni några tips?

Ha det så gott / Kenneth i Luleå

Kolla lokstallarna på malmudden, annars finns det i svartöstan vid stora hamnen en liten tegelbyggnad som ser öde ut. när man åker från svartöstan via hamnen mot stan.

där finns även gammla cementsilos (tror jag det är. Där dom hade bentonittälten förut, mitt emot bangården där alla vagnar är.

Gammelstans indusriområde har jag även för mig att det finns liknande byggnader.

Vill du ha lite mer betongkänsla tycker jag du skall åka ner i det gamla parkeringshuset som ligger vid smedjan, längst ner i källaren är man helt omgiven av betong, det är ganska skitigt och mörkt där så blixt är nog att rekommendera.

Kollade på bilderna du tagit vid silosarna. Fina proträtt, men de såg ju inte så farliga ut dom grabbarna, det ser liiiite dansband ut över dom. Borde kunna gå och göra lite fräckare, men det kanske var looken dom ville ha??

/Mattias

Aha, hitanför silosarna på höger sida (från svartöstan sett) ligger den röda tegelbyggnaden,

Skall till svartöstan och plåta i dagarna med, Är uppvuxen där så jag tänkte göra en då och nu bildserie bara för skojs skull :)

ett säkert..

ställe är ju Storheden, där finns det många miljöer av detta slag. Funderade ett tag på Lövskatan? Där Tibnor låg, men det är väl någon träfirma på den platsen idag? Bergnäsets industriområde? Jag fotade, som du vet i detta område förra veckan och kom och tänka på tegelbyggnaden i gäddvik vid strömmen. Men den är väl idag en företagslokal? Men som sagt, Storheden måste ju vara optimalt..

/F

Tack alla för tips!

Fredric, jo det är alldeles utmed där du tog bilderna på Oliver. Vi var åxå UPPE i byggnaden nära silosarna, 15m över mark ungefär, ett kyffe med en lampa på väggen, skraltigt och jävvligt.

Dansband skall jag hälsa grabbarna:) Det skulle vara lite propert men ändå lite skitigt, ja,,,åt det hållet ungefär, bilderna är original och skall skitas till lite mer. Det är fina killar:)

/ Kenneth

Såhär ser den byggnaden jag tänkte på ut...

normal_byggnad.jpg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar