Annons

LR 3 släppt

Produkter
(logga in för att koppla)
Samma här :). Jag har nu köpt och installerat det. LR2-katalogen konverterades felfritt och allt fungerar som det ska.
 
Beställde ni från Adobe.com i Usa eller fick ni tag i den på Adobe.se?
Själv hittade jag den inte på den svenska sidan utan köpte den från USA. Kostade 104 USD. inklusive sales tax.
 
Svensk version?

Jag hittar ingen svensk version - någon som vet var den finns eller hur lång tid det brukar ta för adobe att komma med mer udda språk än engelska, franska och spanska?
 
Svensk version - förtydligande

Jag hittar ingen svensk version - någon som vet var den finns eller hur lång tid det brukar ta för adobe att komma med mer udda språk än engelska, franska och spanska?

Jag hittar inte den svenska versionen i onlineshoppen. Men som test-version verkar den finnas. Då borde det inte ta så lång tid.
 
Hur beställer man från Adobe i USA, måste man inte ha ett Adobe-ID med en adress i USA ?

Jo men det är lätt att fejka. Om ni känner någon i USA så använd deras adress. Med deras goda minne förstås. Svensk email och kreditkort fungerar fint ändå.
Sedan är det bara att ladda ner.
När jag tidigare idag försökte ladda ner så fanns inte 3.0 på den svenska hemsidan.
Så jag tog direktvägen. Såg ju direkt i morse när jag startade LR att det fanns en uppgradering.
Om Europa är så slöa på att uppdatera sina sidor med att detta finns så kan de också missa pengarna för min uppgradering.
Lär av Apple och se till att samordna sakerna över hela världen. Vi konsumenter är inte längre lokala.
 
Allt har gått bra med installationen och konverteringen

LR 3 är släppt! Man hittar det om man går in på Butik/Store.

Äntligen:)
Jag köpte uppgraderingen för 990:- på Svenska Adobe
http://www.adobe.com/se/products/photoshoplightroom/?promoid=BPCHV
Jag kör med win 7 64 och installerade LR3 64 bit.
Allt har gått bra med installationen och konverteringen, och vid mina enstaka tester på rawfiler från min Canon Eos 1D Mark IV så verkar LR3 göra ett mycket bra jobb:)
 
Är det nån annan som är tvungen att vänta 24-48h innan man får tillgång till installationslänken? Hur svårt kan det vara att klarera att man betalt och har rätt till uppdateringen?

"Your order is complete. If you are a new licensing customer, you'll also receive an e-mail from our system confirming that your new licensing account has been created. This e-mail will contain your login and password for the Adobe Licensing Web Site (be sure to keep this important information in a safe place).

When your order is fulfilled, you will receive an e-mail with your order number and a link to the Adobe Licensing Web Site. This is where you will find the tracking number (if you ordered media) and instructions on how to access your serial numbers and download (ESD) media.

It may take 24 to 48 hours for your serial numbers and certificates to appear on your account on the Adobe Licensing Web Site after you receive the Licensing Web Site welcome e-mail.

If you ordered physical media, your order will take approximately 4 to 5 days to arrive.

If you have questions regarding your order, please contact Adobe Customer Service on one of the corresponding numbers below and select option 1 to speak to a Volume Licensing Customer Service representative."
 
Är det nån annan som är tvungen att vänta 24-48h innan man får tillgång till installationslänken? Hur svårt kan det vara att klarera att man betalt och har rätt till uppdateringen?

"Your order is complete. If you are a new licensing customer, you'll also receive an e-mail from our system confirming that your new licensing account has been created. This e-mail will contain your login and password for the Adobe Licensing Web Site (be sure to keep this important information in a safe place).

When your order is fulfilled, you will receive an e-mail with your order number and a link to the Adobe Licensing Web Site. This is where you will find the tracking number (if you ordered media) and instructions on how to access your serial numbers and download (ESD) media.

It may take 24 to 48 hours for your serial numbers and certificates to appear on your account on the Adobe Licensing Web Site after you receive the Licensing Web Site welcome e-mail.

If you ordered physical media, your order will take approximately 4 to 5 days to arrive.

If you have questions regarding your order, please contact Adobe Customer Service on one of the corresponding numbers below and select option 1 to speak to a Volume Licensing Customer Service representative."

Jag gjorde samma fel, du har köpt en sk volymlicens och kan lägga till fler användare på den, varit i fel shop.
Jag ringde Adobe supporten och dom kan göra en retur, men inte förrän du fått nyckeln. Du ska returnera och köpa från svenska shopen i stället för att få in det bland andra licenser när du loggar in.
 
Jag gjorde samma fel, du har köpt en sk volymlicens och kan lägga till fler användare på den, varit i fel shop.
Jag ringde Adobe supporten och dom kan göra en retur, men inte förrän du fått nyckeln. Du ska returnera och köpa från svenska shopen i stället för att få in det bland andra licenser när du loggar in.

Ok, tack! Du hann alltså få din nyckel/länk innan du märkte misstaget? Tur att LR inte är lika rörigt som Adobes webshop!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.