Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LR 3.3 eller CS5 problem!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stefan -73

Medlem
Öppnar en bild i LR3.3 för att sedan editera via "Edit in...." samma bild i CS5. När bilden öppnas i CS5 ser bilden "konstig" ut, se bifogad bild. Zoomar upp till 100% och bilden visas korrekt. Zoomar sedan ner till 16.7 % och då ser bilden konstig ut igen. Hade inte detta problem med LR3.2 och CS5. Både LR och CS5 är uppdaterade. Det händer även att CS5 kraschar då jag skall zooma i bilden,
Öppnar jag samma bild i CS5 via Camera Raw 6.3 ser bilden ok ut.

Vad kan det vara för fel?

Mac OS X
CS5
LR3.3

Bilagor

• Screen shot 2010-12-28 at 20.12.41.jpg
    Screen shot 2010-12-28 at 20.12.41.jpg
    19.9 KB · Visningar: 174
Problemet är nu löst. Hade fipplat med lite inställningar som jag läst från Moderskeppet. http://www.moderskeppet.se/tips/arkiv/2010/tips-411-gor-ditt-photoshop-snabbare/#comment-1860

Öppnar en bild i LR3.3 för att sedan editera via "Edit in...." samma bild i CS5. När bilden öppnas i CS5 ser bilden "konstig" ut, se bifogad bild. Zoomar upp till 100% och bilden visas korrekt. Zoomar sedan ner till 16.7 % och då ser bilden konstig ut igen. Hade inte detta problem med LR3.2 och CS5. Både LR och CS5 är uppdaterade. Det händer även att CS5 kraschar då jag skall zooma i bilden,
Öppnar jag samma bild i CS5 via Camera Raw 6.3 ser bilden ok ut.

Vad kan det vara för fel?

Mac OS X
CS5
LR3.3

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar