Det är ju precis vad Canon gör, enligt pressmeddelandet du citerade.
Under tiden kan du alltid sätta ditt minneskort i en kortläsare och importera bilderna till din dator.
Jag föredrar att ladda ner mina bilder via kabel och EOS Utility 2 alt. 3, trots att det tydligen är ”fel” sätt, för att ta ur minneskortet vid varje nedladdning verka vara det enda ”rätta” sättet...
När jag laddar ner mina bilder från canon 5D Mk3 resp. min 7DMk2,
så gör nedladdningen via kabel och EOS Utility att bilderna läggs direkt i rätt placerade och rätt namngivna mappar, utan min hjälp. Om jag t ex under en hel veckas tid har fotat 10-15 bilder varje dag, så skapar EOS Utiliy programmet 7 olika mappar (en för varje dag), korrekt placerade och korrekt namngivna, och placerar alla nedladdade bilder i respektive rätt mapp.
Om jag däremot tar ut minneskortet och laddar ner via en kortläsare separat eller direkt i datorns kortläsarplats, får jag göra det hela jobbet själv med att namnge mappar och sortera in bilder rätt.
Fär fotografer som tar kanske tusentals bilder vid ett fototillfälle kanske nedladdningshastigheten är viktigare så att då ta ur minneskortet ur kameran är bättre.
Jag har aldrig bråttom när jag laddar ner bilder, sällan över hundra raw-bilder per fototillfälle, utan vill få bilderna på rätt plats direkt.
Oavsett om det är Canon eller Apples sak att lösa det uppkomna problemet, så hoppas jag att det sker snarast. Så länge som EOS Utility är nere, har jag andra sätt att hantera det provisoriskt.
/B