Vilken konstig tråd, verkar ha urartat i någon sorts "-blodpudding är gott -nähä -joho -nähä" diskussion. Har själv ingen aning om varför en del föredrar mätsökare och andra DSLR kameror, bryr mig inte det minsta heller ärligt talat. Och skulle inte ens drömma om att varken be om ursäkt eller lov för den utrustning jag själv använder. Lika lite som jag skulle kritisera någon för hans eller hennes val, vad det nu må vara. Jag använder mätsökare (M6, M4-2 och Contax G2) för att jag gillar dom, och för att de passar mig. Att titta in i en SLR känns för mig som att stirra på världen genom en dasspappersrulle med bländare 1,4. Digitalt känns som om jag kört bilderna i 60graders kulörtvätt och druckit för mycket southern comfort (ja-ja, ni som blivit rejält dragna på sörjan vet vad jag pratar om). Ergo, så använder jag det jag trivs med, mätsökar kameror. Det betyder inte att det är någon allmänmänsklig och universell sanning på något sätt, det betyder bara att just jag använder det som just jag gillar. Ska individualitet verkligen vara ett så förbannat svårt koncept att förstå?