Annons

Lovsång till mätsökarkameran!

Produkter
(logga in för att koppla)
tormig skrev:
Dante Stella avlivar här ett antal myter om mätsökarkameror utan att för den skull avfärda dem.

Den om tramset att helt mekaniska, mätarlösa kameror skulle göra fotografen mer kreativ gillar jag särskilt:"People who make this statement in reference to the meterless cameras of yore may also think that a Model T frees you up to enjoy driving more, because automation like an electric starter takes away from the fundamental experience of driving".
Folk som anser att det är startmotorn som gör en bil rolig att köra skall inte uttala sig om något överhuvud taget.
Us
 
alf109 skrev:

Dessutom gillar jag att ställa in tid och bländare själv då jag anser mej överlägsen kameran att avgöra hur jag vill ha bilden, och i och med detta behöver jag heller inga "tekniska under" som tar över fotograferandet från mej.
Va, finns det kameror som trycker av automatiskt också?!
 
Benganbus skrev:
Jag visste det var nå't lurt med det digitala!! ;)
Kameran "tar bilderna själv också"!! :)

Den sk.fotografen,
han har bara blivit nå'n slags bärare...
slav! ;) ;)

Så var'e inte förr!! :) :)

/B

Ps. Men, ganska schyssta och konstnärliga bilder... :)

inte bara det digitalas "problem". även herr hasselblad beter sig likadant. och han är född 1964. se:

en serie av misstag

/ f. (som har samlat misstag, länge).
 
Skott skrev:
inte bara det digitalas "problem". även herr hasselblad beter sig likadant. och han är född 1964. se:

en serie av misstag

/ f. (som har samlat misstag, länge).


Jag har funderat!! ;) :)

Funderat på problemet med de ovan redovisade sk."intelligenta självfotograferande kameror" typ D100 och Hasselblad.....

Tror,
tror jag vet svaret på osäkerheten i konstruktionen...! :)

Dom e SLR!! :)

Så här skulle aldrig en mätsökarkamera bete sig!! ;) ;) ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.