Annons

London !?

Produkter
(logga in för att koppla)

Holtin

Aktiv medlem
Yx !

Jag skall åka till London på en veckas kurs (v.15), för mitt jobb. Nu undrar jag vad jag som amatörfotograf inte bör missa för eventuella utsällningar, vernisager och dyl ?

Är det någon som är bekant med vad London bjuder oss "foto töntar" på ??

Kanska bara en bra länksida..??

// Axel

London "Portrait Museum" är trevligt. Inte enbart foto dock, men många porträtt är foto.
Det fokuserar ju iofs inte på foto/fotograf utan motivet, men bilderna är mycket bra.

Följande är mycket bra tycker jag.

The Photographer's Gallery
5 & 8, Great Newport St
London
WC2H 7HY

Tel: 020 7831 1772
"Gula Sidorna"

Vet inte vad där finns för utställning nu, men när jag var där så var det två st. En med "moderna" silvergelatin? prints modell större (mycket pastellfärger osv..).
Den andra utställningen var mer dokumentär, har glömt fotografens namn, men den porträtterade prostituerades "vardag". Från tidigt 1900-tal tror jag minsann. Mycket vackra och gripande S/V bilder.

Jag kan ha fel, men jag har för mig det var gratis inträde.
I anslutning till utställningslokalen finns en bokhandel med mååånga fotoböcker av diverse slag.

Länken ovan ger också kategorin "Art Galleries - Public" i London, kan vara nåt att surfa igenom kanske.

ha't så trevligt. London är mycket trevligt på vårkanten.
/Mattias

Tack för tipsen, ska försöka ha det så trevligt som möjligt, hade jag tänkt mig.....

// Axel

Det ar kul har

Hejsan! Jag har bott i London sedan januari i ar. Inte jattelang tid kanske men.
Om du har tid och ork sa kanske du kan fa lite inspiration fran mitt "London"-album eller kolla in mina londonbilder pa www.jonasborg.fotosidan.se

Jag vet inte vad du tycker om att fota men forutom de mest kanda byggnaderna finns det ju mycket Samhallssociala, sport och miljomotiv.

Om du har chansen sa tycker jag att du DEFINITIVT ska aka "London eye" det kostar 8£ och tar ca 30 min. Ak inte under fre, lor, son. En bra tidpunkt ar vid skymningen

Det ar vad jag kan komma pa just nu i alla fall.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar