Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lodrätt streck i sökaren på D70
- Trådstartare objernulf
- Start datum
Japp, fast jag har inte sett det förrän du påpekade ut nu; jag kör med rutnät påslaget så det är gott om streck ändå...
Det är knappast ett fel - det set ut som en liten "ledning" ut till varje fokuspunktsvisare, kanske för att det där röda blinket, som indikerar i mörker vilken som är aktiv, skall funka.
Det är knappast ett fel - det set ut som en liten "ledning" ut till varje fokuspunktsvisare, kanske för att det där röda blinket, som indikerar i mörker vilken som är aktiv, skall funka.
macmolarin
Aktiv medlem
Är det rutnät som kallas raster?
objernulf
Aktiv medlem
Re: Jag är mer intresserad av hur du gjorde
Busenkelt. Jag höll min Minolta Dimage Xt mot sökaren på D70 och tryckte av...JalleS skrev:
för att ta det där kortet?
--jalle (300D ägare)
JalleS
Aktiv medlem
Enkla lösningar är bra lösningar
objernulf skrev:
Busenkelt. Jag höll min Minolta Dimage Xt mot sökaren på D70 och tryckte av...
macmolarin
Aktiv medlem
Rutnät = raster av någon anledning.
Strecket borde väl helt enkelt vara "kanalerna" för De flytande kristallerna skulle jag tro.
Strecket borde väl helt enkelt vara "kanalerna" för De flytande kristallerna skulle jag tro.
roninen
Aktiv medlem
japp jag har dem oxo... men vill ni se något skummt som e taget med D70:n så kolla denna bilden jag tog.
www.barkab.se/gronbild.jpg
visade den på scandinavian photo idag och jag får en helt ny kamera för det
maxzomborszki
Aktiv medlem
objernulf skrev:
Ni som har D70, har ni också detta streck i sökaren? Det syns bara när kameran är påslagen och AF-punkten i mitten är valt. Väljer man annan AF-punkt blir det andra små streck.
Som andra har påpekat så är detta den ledning som förser den aktuella fokuspunkten med ström. Samma fenomen finns på F80:n också och det står omnämnt om det i manualerna, på sidan 8 i manualen till D70:n (för ni läser väl manualen, eller? Saxat:
Bieffekter med den här typen av sökarvisning är att du kommer att se linjer som strålar ut från det valda fokuseringsområdet eller att bilden i sökaren blir röd när det aktuella fokuseringsområdet framhävs. Dessa fenomen är helt normala och inte tecken på fel.
tormig
Aktiv medlem
Re: Re: Lodrätt streck i sökaren på D70
Hur skulle det se ut om folk läste sina manualer, då skulle ju 99% av alla trådar här vara obehövliga
maxzomborszki skrev:
(för ni läser väl manualen, eller?
Hur skulle det se ut om folk läste sina manualer, då skulle ju 99% av alla trådar här vara obehövliga
dovearea
Avslutat medlemskap
Jag läser alltid mina manualer och läste manualen till min D100 två gånger. Har sedan bläddrat lite sporadiskt i den efter det oxå för att läsa på om olika funktioner.
Dock hade jag totalt missat detta och upptäckte nu för första gången detta streck i sökaren på min D100. Jag kommer antaligen aldrig tänka på det i fortsättningen heller.
Dock hade jag totalt missat detta och upptäckte nu för första gången detta streck i sökaren på min D100. Jag kommer antaligen aldrig tänka på det i fortsättningen heller.
tormig
Aktiv medlem
:O:V:E: skrev:
Antagligen är det det enda du kommer att se i fortsättningen!
dovearea
Avslutat medlemskap
tormig skrev:
Antagligen är det det enda du kommer att se i fortsättningen!
Faktiskt inte! Gick ut på fotopromenad och kom nyss hem och jag hade glömt bort strecket fram tills nu!
elohim
Aktiv medlem
:O:V:E: skrev:
Faktiskt inte! Gick ut på fotopromenad och kom nyss hem och jag hade glömt bort strecket fram tills nu!
Vilket sträck..? =))
samul
Ny medlem
roninen skrev:
japp jag har dem oxo... men vill ni se något skummt som e taget med D70:n så kolla denna bilden jag tog.
Jag fick precis samma skumma bugg med ett grönt stråk över en bildserie med fyra bilder, för lite drygt en vecka sedan. Har i och för sig inte fått det igen, men det var ju lite skrämmande.
http://81.172.149.114/samuel/DSC_0304green.jpg
Bilden är tagen med min D70 + kit-objektivet.
Någon som vet vad detta beror på, eller om det är allvarligt?
pafo
Medlem
Jag skrev om detta med gröna spöken i en annan tråd härom dagen. Enligt Nikon är det inget fel, jag har för mig att de kallade det "OB Light Leak". Fel eller inte, det är i vart fall inte roligt. Och även om jag inte sett det igen är man lite nervös när man ska öppna bilderna i datorn. Lite mer detaljer här:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=21746
Mvh PAO
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=21746
Mvh PAO