Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ljusstarkare

Produkter
(logga in för att koppla)
Gör ju ont i Nikon skälen, men det låter ju som ett intressant kit om du ändå skall byta hus....

// Magnus;
http://home.livingat.org

Det gör för ont i min nikonsjäl så MAGNUS du får väl offra dig och köpa min beg d300 så jag kan köpa en d700__________


Fotar bus nere i centrum,amfettamin och stöldgods o knivar ovapen
Vill få bort skiten,jag har ju egna barn
Och då funkar blixt lite sisådär även behövs ett avstånd på minst 20m
 
Det gör för ont i min nikonsjäl så MAGNUS du får väl offra dig och köpa min beg d300 så jag kan köpa en d700__________


Fotar bus nere i centrum,amfettamin och stöldgods o knivar ovapen
Vill få bort skiten,jag har ju egna barn
Och då funkar blixt lite sisådär även behövs ett avstånd på minst 20m

Du kan ju ställa en blixt någon annanstans än vad du är och fjärrutlösa den. Risken är ju dock att du blir av med en blixt vid varje tillfälle och att du bara får en bra bild vid varje tillfälle.

/Karl
 
Ett 200mm objektiv på en D300 är motsvarande ett 300mm på en D700. Så om du vill ha lika mycket tele och lika mycket ljusstyrka på en D700 måste du betala betyyydligt mera pengar.
Saken är att man inte behöver lika mycket ljusstyrka. Ett 300/2,8 kommer att ge lite mer ljus om man ser till hela sensorn i FF-fallet, jämfört med 200/2 på DX. Men ett 300/2,8 VR kostar tyvärr lite mer än ett 200/2 VR, och tillsammans med det dyrare kamerahuset så blir det som sagt betydligt mer pengar.

Fotar bus nere i centrum,amfettamin och stöldgods o knivar ovapen
Vill få bort skiten,jag har ju egna barn
Och då funkar blixt lite sisådär även behövs ett avstånd på minst 20m
Känns det inte väldigt osäkert att stå och plåta kriminella med en brottarutrustning som alla kan se på hundra meters avstånd? Kanske det kan vara lämpligare med något som inte syns så bra, men där du istället kan smyga lite närmare?
 
Du har inte funderat på en bildförstärkare med kameraadapter? Dom brukar ligga kring 2-4x i förstoring (någon här som kan översätta till ungefärlig brännvidd?), och det finns 2x konverter till dem.
Generation 1-förstärkare finns ju för 3-4tusen, och generation 2 för runt 20tusen.
 
Du va mig en rackare till att ha krav. Om det nu någonstans skulle finnas ljusstarkare objektiv i de klasser du nämner så ligger säkert prislappen runt ett landställe! Gå in på cyberphoto och kolla sälv. Ditt 70-200 2,8 är annars ett av de bästa och ljusstarkaste objektiv som finns att uppbringa. Din D300 har dessutom mycket,minst sagt, goda egenskaper på höga ISO. Planerar du ren mörkerfotografering kanske det är bäst att övergp till IR-foton, och är det kortare skärpedjup du eftersträvar måste du nog fixa det i photoshop;-)
Mvh
JB

Ett 70-200 har inte en chans mot ett 200/2 vr. 200 är helt klart mycket skarpare... sen så vinner du ju ett helt stag istället för en slutar tid runt 1/50 blir det ju 100. jag har ett och är väldigt nöjd med den, funkar kanon på d3an
 
Kul med så många intresserade,kollar om jag kan sälja d300 på tradera,sen är ju sigmas 300/f2,8 bara dyr inte snuskigt dyr som nikons+ en d700.
jag lägger hellre 20 000 extra på kameran än 10 000 på en videokamer som jag inte använder.
 
Säljer d300 på tradera,10 000 som minibud
om den inte blir såld sänker jag priset 500kr till fotosidans medlemmar maila
 
Ett 70-200 har inte en chans mot ett 200/2 vr. 200 är helt klart mycket skarpare... sen så vinner du ju ett helt stag istället för en slutar tid runt 1/50 blir det ju 100. jag har ett och är väldigt nöjd med den, funkar kanon på d3an

... Så nästa gång du är "neråt" Västeråstrakten så ser jag gärna att du tar med dej din 200 för ett litet test, basta!!
Jag är "sjuk" efter en sån optik och det jag har hört om den synkar bra med dina erfarenheter.

/K
 
Jesper, du skulle inte vilja gå ut ngn kväll och ta en likadan bild på ditt egna fönster från 20m håll,belysningen kan vara en ljusstake el liknande?

AF-S 70-200/2.8 @ 200MM F/2.8 1/30 ISO12800 NIKON D3 Avstånd 10 meter
 

Bilagor

  • 081220-0015.jpg
    081220-0015.jpg
    41.2 KB · Visningar: 295
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.