Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
lith på labb
- Trådstartare Jive
- Start datum
timeUnit
Aktiv medlem
Inte i Sverige. Kanske några professionella kopister som gör det, dock.
I Storbritannien finns det flera som gör det.
Helt ärligt så tror jag att man helst lithkopierar själv: variablerna är så många att varje kopia blir en ny tolkning av bilden.
Är det många bilder det handlar om?
I och med att lithframkallning är så oförutsägbart tar det lång tid att ta fram en bild. Jag lägger ner ungefär en hel kväll på en enda bild och får då typ tre kopior jag är nöjd med. Om man skulle ta betalt för det blir det rätt dyrt...
Kanske skulle någon här på fotosidan kunna göra jobbet åt dig, om det inte handlar om många bilder?
I Storbritannien finns det flera som gör det.
Helt ärligt så tror jag att man helst lithkopierar själv: variablerna är så många att varje kopia blir en ny tolkning av bilden.
Är det många bilder det handlar om?
I och med att lithframkallning är så oförutsägbart tar det lång tid att ta fram en bild. Jag lägger ner ungefär en hel kväll på en enda bild och får då typ tre kopior jag är nöjd med. Om man skulle ta betalt för det blir det rätt dyrt...
Kanske skulle någon här på fotosidan kunna göra jobbet åt dig, om det inte handlar om många bilder?
Jive
Aktiv medlem
Tackar för svaret! Anl. till varför jag frågar är att jag är intresserad och imponerad av resultatet men är inte intresserad av att skaffa mig mörkrumsgrejer då jag bor trångt och dels för att det är kostsamt...
Men jag ska se efter om det finns möjlighet hos den lokala fotoklubben.
Men jag ska se efter om det finns möjlighet hos den lokala fotoklubben.
mattip
Aktiv medlem
Om du har en vanligt kopierad bild så kan du bleka den och framkalla den i ljus med lithframkallare. Det kanske inte hjälper hela vägen. Ärligt talat är själva processen det roligaste med Lith-kopiering. När vi bodde två personer i 44 m2 tvårummare så kopierade jag svartvitt på badrumsgolvet. Funkade finfint!
/matti
/matti