Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Liten väska + stor kamera = omöjlig ekvation?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jyrgomatic

Medlem
Hej.

Har i dagarna försökt hitta en smidig väska att få ner min 5D med batterigrepp och 70-200/4 i, något som visat sig smått omöjligt.

Med väska avser jag då en något mindre slingshot-variant, alternativt en liten ryggsäck. Stora ryggsäckar där den passar finns det gott om, men jag söker alltså i första hand något mindre.

Nån som har några tips?

Mmmm, väskan måste ju vara större än innehållet. Mendet finns några men det är tveksam tom batterigreppet får plats. Här är annars väska som klarar hus och zoom och dessutom ett par andra mindre grejer/objektiv.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=5400035301

Hej.

Har i dagarna försökt hitta en smidig väska att få ner min 5D med batterigrepp och 70-200/4 i, något som visat sig smått omöjligt.

Med väska avser jag då en något mindre slingshot-variant, alternativt en liten ryggsäck. Stora ryggsäckar där den passar finns det gott om, men jag söker alltså i första hand något mindre.

Nån som har några tips?

Du har aldrig sett en damsko? ;)

Vadå damsko.. haru aldrig sett en tjej lasta ur sin lilla handväska nån gång..där kan man snacka logistikmirakel.. :)

Kolla lowepro's hemsida där har du ju hela deras sortiment. Sen finns det väl alltid "universal" väskor eller svindyra oxå men det kanske inte är så lockande..

Tack för tipsen, hörni! LowePro Flipside 200 testade jag i butik (för liten förstås), men insåg nu att det ju såklart finns en 300, anpassad för precis vad jag har.

TopLoadern såg å andra sidan inte så dum ut den heller, men då får jag problem med mina två små primes som jag gärna vill ha med också. Kanske går i sidofickan med lite tur.

Än en gång - stort tack!

Hej.

Nån som har några tips?

Har en sådan här http://scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=7182442 som funkar som handbagage på flyget. En Nikon D300 med batterigrepp och 80-200/2,8 är inga problem + att du får med några gluggar till. Facket där uppe är hyfsat rymligt för övriga saker men stoppar du ner en tunn regnjacka är det fullt.

/FW

Väcker denna tråd, kanske kan nån med likadan utrustning som hittat sin väska, hojta till och guida.

Jag har D700-70-200/2.8 VR, Batterigrepp, och kameran växer på sig.

Det jag är ute efter är en zoomväska för just den uppsättningen men även en ryggsäck där jag kan ha ner 15-35, 28-75, men även 70-200 både monterat och omonterat.

Det jag märkt är dock att de flesta väskor är inte så djupa vilket gör att man får "pressa" igen locket på dem när batterigrepp sitter på, eller blir tight med 70-200.

är inte låst vid ryggsäck men oftast ganska skönt med en sån när man ska knalla runt.

/Micke

Jag har D700-70-200/2.8 VR, Batterigrepp, och kameran växer på sig.

Det jag är ute efter är en zoomväska för just den uppsättningen

Jag har denna väska till min D700 och 24-70/2.8, men väskan skall rymma en 70-200/2.8. Enligt fotografen Michael Clark som har testat den på LowePros räkning skall den funka bra. Annars finns den äldre versionen av väskan, som är både större och billigare.

-- Nicke

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar