Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Liten väska som rymmer DSLR+zoom

Produkter
(logga in för att koppla)

mab75

Ny medlem
Efter att min 24-70 gått sönder inser jag att jag behöver en mindre väska som skyddar för stötar.
Jag tänker att den bara ska rymma D800+24-70. Övrig utrustning har jag i en slingshot.
Har kikat lite på lowepros toploaded. Tips?
Mvh Martin
 
Jag hade kollat på case logic

Jag har själv den som heter medium slr bag, men jag förstod det som att du ville ha en lite mindre väska. Fördelar med case logic är botten på väskan i hårdplast som gör att den står stadigt och är vattentät mot fuktig mark. Dessutom är den billig!
 
Jag har en Lowepro Toploader Pro 70 AW som fungerar mycket bra för motsvarande Canonutrustning. Väskan har en mycket bra vadering och kan bäras som axelväska, i ett bälte eller med Lowepros bröstsele.

Regnskyddet som är med, är konstruerat på sådant sätt att man kan öppna väskan medans regnskyddet är på, dvs, man behöver inte ta av regnskyddet för att öppna väskan.
 
Ett annat förslag. Jag har en Lowepro Nova 180 AW som rymmer en D7100 med monterat batterigrerpp och 18-105 med monterad motljusskydd samt ett 55-300, 2 st. blixtar, 4 extrabatterier och mindre fack för annat. Är mycket nöjd med den/Lasse B
 
Scandinavian photo har nedsatt pris på Think Tank Digital Holster 20 V2.0 för 299,00:- som rymmer en medelstor DSLR utan BG med 24-70/2,8 med motljusskydd. Skaffade en sådan för A850 plus CZ 24-70/2,8 och det funkar kanon. Inte gott om plats runt kameran men prismahuset på A850 och A900 sticker nog upp mer än på D800. Har hyfsat med vaddering. Har även en större Lowepro toploader men Think Tank är smidigare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.