Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

liten kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

ohls

Aktiv medlem
hej
jag undrar om någon har ett tips på en kamera som är liten och ger bra bilder(fast optik) och billig för det är inte alltid man orkar släpa på systemkameran
 
Om 35/2.8 utan några som helst inställningsmöjligheter funkar för dig så är Olympus My2 det givna valet.
 
Om My2an inte duger åt dig och du är beredd att skippa "billig" i din kravspecifikation så är det en Ricoh GR1(s/v) du vill ha.
 
Tycker min:
Fuji DL Super MiNi Zoom är rätt OK.

Den har 28-56 / 4,5-7,5

Just 28 är trevligt - i "sällskap" är det sällan jag zoomar...

Den har förinställbart avstånd, ensam om det med Leicas pocket..

Har alla andra features, kompensationer - plus windar upp hela filmen från början - snurrar tillbaka in i kassetten. Lite speciellt - så du får bilder tillbaka i fel ordning.. :))
 
Jag rekommenderar Olympus My2 varmt, har min med mig nästan jämt och den har aldrig strulat på något sätt (den har fått ta en del stryk).

Alltid bra resultat också, mkt skarpa bilder.
 
Har haft 2 st "MY2".(en blev stulen, en kom bort...) Kommer inte riktigt ihåg, men hade dom en sin gång exponeringskompensation? +/-
 
Minox 35 GT-E!

Superkompakt med ett superskarpt 35/2.8 objektiv. Alltid med i väskan. Faktiskt en av de kameror som jag producerat mest bilder med faktiskt.

// npet
 
my2 verka bra kostar strax över en tuselapp mot ricoh GR1 som känns lite för dyr, jaja tack för tipsen.
 
Vi har en myII på jobbet. Skarp, men blixtbilder blir inte bra belysta och vår vinjetterar kraftig. Dåligt ex?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.