Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite nya gluggar till PMA?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det hela känns rimligt, men också lite märkligt. Visst, vidvinkeln de har idag behöver helt klart bytas ut och f2.8 gluggarna är rimliga uppgraderingssteg som folk gör idag, fast då till Sigmas och Tamrons motsvarigheter.

Samtidigt är det märkligt att de kommer efter släppet av a900 eftersom gluggarna knappast blir särskilt billiga när de kommer från Sony och folk nog är mindre benägna att betala dyrt för DT-glas efter släppet av fullformatskameran

...men före Photokina postades det foton av liknande lappar om andra gluggar som inte dykt upp än, så mycket möjligt en bluff.

Senast ändrad:
Klurigt. Canon EF 17-55/2.8 är väldigt bra men jag tror inte att den säljer så bra, folk som köper Sony är kanske ännu mer FF-benägna än Canon-folk?

Om jag skulle gissa själv så tror jag på en A800 med APS-C på PMA, kanske inte det roligaste i hela världen om man fick önska men men...

Klurigt. Canon EF 17-55/2.8 är väldigt bra men jag tror inte att den säljer så bra, folk som köper Sony är kanske ännu mer FF-benägna än Canon-folk?
Tvivlar också på att den gluggen säljer särskilt bra, trots att det är enda alternativet för Canon som har stabilisering. Sonys borde sälja ännu sämre eftersom även Sigma 18 - 50 f2.8 och Tamron 17 - 50 f2.8 blir stabiliserade på Sony.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto