Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lite motorcykelbilder
- Trådstartare Andreas L
- Start datum
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Måste ju bidra lite själv också,, jag som vill se mer HD i tråden!
Jag är intresserad av gamet men har ju inget MC,kort... då kommer man ju inte mycket längre än till att få bilderna i garaget. hehe..
Här en dagsfärsk bild på en splirrans ny V-ROD "Special"...!! ojoj!
MVH Niclas,
Jag är intresserad av gamet men har ju inget MC,kort... då kommer man ju inte mycket längre än till att få bilderna i garaget. hehe..
Här en dagsfärsk bild på en splirrans ny V-ROD "Special"...!! ojoj!
MVH Niclas,
Bilagor
EazyLiving
Aktiv medlem
(Innan du läser detta hoppas jag du vet vad en smiley står för? ;o)
Du vet att HåDee's modellprogram är ganska så simpelt va? Man designar något 1952 sen byter man färg varje år och kallar det för en ny årsmodell. Sedan gör man specialare och då tar man fram gamle Henry Ford's svarta målarburk och målar hela hojen svart.....
...Visst ja... Är det tvåtonslack så är det en jubileumsmodell och har de gjutna fälgar så går de under namnet "sport"(?). Orginalmonterade fartbromsare (packväskor) genererar direkt namnet "Classic". Annars är det i stort sett samma skit rakt igenom! ;o))
Tror jag blivit skadad för livet. Jag har inget intresse av HåDee alls och borde inte kunnat sånt här men jag har nog lite för många vänner som fallit för "myten". Tyvärr går det aldrig att åka någonstans med dem då hojarna alltid är trasiga eller så har de trasslat in sig lite för mycket i alla fransar, plånbokskedjor och allt annat det står HåDee på....
/M
Du vet att HåDee's modellprogram är ganska så simpelt va? Man designar något 1952 sen byter man färg varje år och kallar det för en ny årsmodell. Sedan gör man specialare och då tar man fram gamle Henry Ford's svarta målarburk och målar hela hojen svart.....
...Visst ja... Är det tvåtonslack så är det en jubileumsmodell och har de gjutna fälgar så går de under namnet "sport"(?). Orginalmonterade fartbromsare (packväskor) genererar direkt namnet "Classic". Annars är det i stort sett samma skit rakt igenom! ;o))
Tror jag blivit skadad för livet. Jag har inget intresse av HåDee alls och borde inte kunnat sånt här men jag har nog lite för många vänner som fallit för "myten". Tyvärr går det aldrig att åka någonstans med dem då hojarna alltid är trasiga eller så har de trasslat in sig lite för mycket i alla fransar, plånbokskedjor och allt annat det står HåDee på....
/M
Niclasfoto skrev:
Måste ju bidra lite själv också,, jag som vill se mer HD i tråden!
Jag är intresserad av gamet men har ju inget MC,kort... då kommer man ju inte mycket längre än till att få bilderna i garaget. hehe..
Här en dagsfärsk bild på en splirrans ny V-ROD "Special"...!! ojoj!
MVH Niclas,
Bilagor
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
(klart jag vet vad smiley är...!!)
Hehe, vilka förlegade tankar du har om dagens HD.. Gamla HD var förenade med meckväskorna ja, hehe helt klart!
Om du kollar in de första V-rods som kom ut för inte så väldans många år sedan så ser du att denna modell som är helt ostylad är en nästan helt annan cykel. En originalmodell alltså. Thats it.
Är det inte så att folk har olika smak vad gäller sånt som mc också? Klart att det är!!
Plast och compositeraketer har jag aldrig gjort annat än att rynka på näsan åt. Ser ju inte annat än patetiskt ut,, sträcker på ryggen vid varje rödkryss.. suckar tungt inne i en tät hjälm.. hehe!!
Nog om detta från min sida.
Detta var nog ett av mina onödigaste svar på en av de onödigaste reaktioner i fs forumhistoria!
MVH Niclas,
edit;
(Jag förutsätter att du/ni ser mina smileys bara
Hehe, vilka förlegade tankar du har om dagens HD.. Gamla HD var förenade med meckväskorna ja, hehe helt klart!
Om du kollar in de första V-rods som kom ut för inte så väldans många år sedan så ser du att denna modell som är helt ostylad är en nästan helt annan cykel. En originalmodell alltså. Thats it.
Är det inte så att folk har olika smak vad gäller sånt som mc också? Klart att det är!!
Plast och compositeraketer har jag aldrig gjort annat än att rynka på näsan åt. Ser ju inte annat än patetiskt ut,, sträcker på ryggen vid varje rödkryss.. suckar tungt inne i en tät hjälm.. hehe!!
Nog om detta från min sida.
Detta var nog ett av mina onödigaste svar på en av de onödigaste reaktioner i fs forumhistoria!
MVH Niclas,
edit;
(Jag förutsätter att du/ni ser mina smileys bara
Senast ändrad:
EazyLiving
Aktiv medlem
Jo, jag vet allt om V-Rod. Har jobbat som mc-mek och faktiskt skruvat lite V-Rod också. Och ja, de går sönder med ungefär samma frekvens som "gamla" Twin-cam och Evo motorn. De gamla strutarna och pannorna är väl lite värre men annars är inget nytt under solen....?
Som kuriosa kan man ju nämna att V-Roddens motor började sitt liv som "plast och komposit-raket" i VR1000 projektet. HåDee (och delvis Buell) fick inte fart på spisen så de skickade den till Porsche. De ville knappt inte ta i den pga av grundläggande konstruktionsfel och svårheten att få ut konkurrenskraftig effekt (över 160hk). Lilla Cosworth förbarmade sig över motorn och fick faktiskt upp den i nästan 140 kusar men sen tröttnade de och villa designa om motorn från grunden.
Då HåDee inte ville ge sig så införde man vissa ändringar av reglerna i AMA-SuperBike så man helt plötsligt kunde få en 140hk HååDe att vara "nästan konkurrenskraftig" med 180hk japsar och italienare. 3 år försökte de innand e skrotade projektet och vips hade man en ny motor till V-Rodden. ;o)
...Sen måste jag hålla med lite. Onödigare inlägg har jag nog inte gjort här på FS! ;o))
Skaffa kort nu så ska vi nog få över dig till sporthojsträsket!! ;o)
Som kuriosa kan man ju nämna att V-Roddens motor började sitt liv som "plast och komposit-raket" i VR1000 projektet. HåDee (och delvis Buell) fick inte fart på spisen så de skickade den till Porsche. De ville knappt inte ta i den pga av grundläggande konstruktionsfel och svårheten att få ut konkurrenskraftig effekt (över 160hk). Lilla Cosworth förbarmade sig över motorn och fick faktiskt upp den i nästan 140 kusar men sen tröttnade de och villa designa om motorn från grunden.
Då HåDee inte ville ge sig så införde man vissa ändringar av reglerna i AMA-SuperBike så man helt plötsligt kunde få en 140hk HååDe att vara "nästan konkurrenskraftig" med 180hk japsar och italienare. 3 år försökte de innand e skrotade projektet och vips hade man en ny motor till V-Rodden. ;o)
...Sen måste jag hålla med lite. Onödigare inlägg har jag nog inte gjort här på FS! ;o))
Skaffa kort nu så ska vi nog få över dig till sporthojsträsket!! ;o)
Bilagor
EazyLiving
Aktiv medlem
666
Aktiv medlem
Humpe skrev:
Så nära motorcyklar jag kommer här i hålan 70cc race i helgen på den lokala go-cartbanan.
/H
Vad är det här!? 70cc i fullstort chassi? Ser kul ut, tävlingsklass?
JL
666
Aktiv medlem
Greven, efter segern i Bengalos Mc, Uddevalla, utställning juli 2006. se mer på www.hogtech.com
JL 666
JL 666
Bilagor
666
Aktiv medlem
Mer Yamahe
Nästan samma motor, det här är en Wild Star,men i vinter bygger han jättechopper med MT01-motor.
Den här är till salu.
JL 666
mackan skrev:
Yama
Nästan samma motor, det här är en Wild Star,men i vinter bygger han jättechopper med MT01-motor.
Den här är till salu.
JL 666