Annons

Lite kul med uppräkning till 200% överst på Fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)
Hoppas bara de betalar äckligt bra för den annonsen..

Inte för att jag var Nikonanvändare innan, men sån reklam påverkar mig oftast till bojkott.

/Idag humorbefriad Lotta

Den annonsen kommer att få mig att minimera mitt tittande på fotosidan tills den är borta!
Fy vilken hemsk sak!
Den stör verkligen när man skall försöka njuta av en vacker bild, eller koncentrera sig på en bra formulering under en bild.

/även jag humorbefriad idag, Catarina

Den driiiver mig till vansinne...

Nått annat som driver mig till vansinne är att jag inte har råd med den.. kameran alltså.. inte annonsen... :S

/malin - på rätt bra humör trots allt.. =)

Hmmm... Jag antar att ni menar den vita rutan med "Click here to download plugin" överst på sidan?

Jag måste säga att det är sällan jag ångrar mitt beslut att radera flash-plugin:en..

/Anders - Lyckligt ovetande ;)

andgi skrev:
Jag måste säga att det är sällan jag ångrar mitt beslut att radera flash-plugin:en..

/Anders - Lyckligt ovetande ;)
Shit så jag avundas de som kan..
Mitt jobb sätter käppar i hjulet där.

Får välja bort sidor som framkallar huvudvärk i stället kanske..

Fotosidan har hittills varit någorlunda befriad från nedtyngande reklam (läs:flash), hoppas att det förblir så. Det är oerhört irriterande att behöva vänta på alla banners som ska laddas så fort man byter sida.

Instinktivt så tyckte jag att den var lite fyndig och helt ok. Men allt eftersom så upplever jag den som lite väl irriterande.

Jag är dessutom såpass plågad av migrän att den triggas av reklamens kontraster,, men det är nog ett fåtal som delar den meningen så jag böjer mig i sanden.

MVH Niclas,

Gillar gult! och inte ofta om ens någon gång jag gnällt på något här!!!!!!, men det är förbannat irriterande omladdning så fort man byter sida.

//VanligafallsnällMats.

Ett tips är att ladda ner Firefox (om ni inte kör den redan) och sätta på adblock. När adressen som ska blockas kommer fram backa bort hela ID_taggen och sätt ett wildcard (*) innan så kommer aldrig den anonsen visas mer. Har testat ett par minuter nu och det funkar. Puh!

BAW

Nackdelen för FS är ju att alla andra annonser försvann - även de interna... Vilket sannolikt inte är CREWs syfte. Jag tycker FS är såpass bra att jag kan leva med lite anonsering för att communityt ska leva - men det får inte ta bort hela upplevelsen. Sällan jag blir skogstokig av reklam, men denna var förmycket... och det beror absolut inte på att det var en Nikonreklam :)

BAW

Som sagt firefox är botmedlet mot det mesta som är av bristande kvalitet på nätet.*

Att gå ytterligare ett steg för att få bort alla vidriga och nedslöande flashannonser är att installera flashblock.

* som naturligvis inte menar att d200 skulle vara av bristande kvalitet ;)

Vilken reklam?

Surfar med XP SP2 och IE 6.0 med stopp för popup fönster. Har inte sett någonting.

Är dock tacksam för detta.

/Jörgen

Erik Schalin skrev:
Mycket fyndig reklam, den går knappast att missa.

väl genomtänkt och genomfört.
Skämtar du?

Reklam ska iof synas men inte så uppretande så den ger huvudvärk eller gör folk förbannade. Tycker de misslyckats enormt med tanke på reaktionerna här. De lyckades synas men suget efter en Nikon förmedlade de inte så bra kanske?

Iaf är jag glad att den försvann. Förstasidan går ju lätt att hoppa över eller skrolla ner ett tag framåt:)

Nej jag skämtar inte.

All reklam är bra reklam, (en amerikan sa det)

Ja så enkelt är det att slippa se den.

Men erkänn att du också satt där och undrade över vad som skall hända när mätaren når 200%, då har de lyckats.

Jag tror mest att folk är irriterade för att de vill vara det. Om du ignorerar den så syns den knappt efter första gg.

Se det från den ljusa sidan det blir säkert ngn peng till att driva fotosidan ett tag till.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto